Търсейки форми за провеждане на игри като "АРИАНА за всеки късметлия", “Загорка” АД поставя в неравнопоставено положение други свои конкуренти, реши комисията
С решение № 44 от 4.01.2005 г. Петчленен състав на ВАС потвърди имущестена санкция в размер на 150 000 лв., наложена от Комисията за защита на конкуренцията, за извършено нарушение по чл. 34,
ал. 6 от ЗЗК от страна на “Загорка” АД.
В качеството си на лицензополучател за използване на марката “Ариана” по сключен договор от 12.03.1998 г., за периода 7.04.2003 г. – 20.06.2003 г. старозагорското дружество “Загорка” АД организира
рекламна игра – “АРИАНА” за всеки късметлия”. Рекламната кампания протича чрез рекламен клип в БНТ, БТВ, ”Нова телевизия” и телевизия “Планета”, чрез плакати, рекламни карета във вестниците “24
часа”, “Дневен труд”, “Монитор”, ”Седмичен труд”, “Стандарт” и “7 дни спорт”.
Участието в промоционната игра дава възможност на потребителите да спечелят гергьовско агне или парични суми от 500, 5000 или 50 000 лева. Наградите могат да бъдат спечелени по два начина –
със или без покупка на продукта /бира “Ариана”/. Участието посредством закупуване на продукт изисква събиране на комбинации от срички, намиращи се върху капачките на стъклена бутилка “Ариана” от
0,5 л и на РЕТ бутилка от 2 л, и изпращането им на определен адрес.
Търсейки форми за провеждане на подобни игри “Загорка” АД поставя в неравнопоставено положение други свои конкуренти.
Както КЗК, така и решаващият съд, са приели наличието на състава на чл. 30 от ЗЗК, съгласно който се забранява всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в
противоречие с добросъвестната търговска практика, а от тук – извод за наличие на нелоялна конкуренция с оглед промоцията на “Загорка” АД и законосъобразни изводи, свързани с нарушението на
разпоредбата на чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.