10 лева на кв. м дневно ще плащат на общината собствениците на превозни средства, които се движат с рекламни послания по тях
Данък реклама върху колите, рейсовете, тролеите и трамваите въвежда столичната община. 10 лева на кв. м дневно ще плащат собствениците на превозни средства, които се движат с рекламни послания по
тях. Това предложение внесе арх. Борислав Борисов в общинския съвет. Сега фирмите, облепили с реклами рейсовете, плащат на "Градски транспорт". 150 хил. лв. годишно влизат в "Автотранспорт", обясни
шефът на звеното Асен Добранов. Маршрутки пък си прибират сумите от външна реклама.
Рекламните превозни средства със светещи и въртящи се надписи не се отчитат на никого. Общинската наредба за преместваеми обекти беше приета през лятото. Разделът в нея за рекламата обаче се отложи
за допълнителни дебати, защото в тази област се преплитат много интереси. В общината продължават да спорят как да се плаща за билбордовете. Според последния проект наемът за табло до 12 кв. м
трябва да стане 20 евро. От Асоциацията на рекламните агенции контрират, че цената трябва да се изчислява за 1,5 квадратни метра, защото толкова общинска земя заема конструкцията на билборда, а
рекламната площ е собственост на агенцията. Затова от сдружението настояват да се плаща такса за рекламна дейност. Остава висящ и въпросът дали могат да се вземат пари за светещи и стенни реклами,
сложени на частни кооперации. Засега това е безплатно, но посланията се излъчват в общинския "ефир".
У нас все още няма закон за рекламата и това стопира общините в правното им основание да събират такси за тази дейност. Потоците с послания към потребителите ще стават все по-големи не само в
София, но и в другите големи градове обясняват съветници. Според тях, колкото по-скъпо струва мястото за реклама, толкова тя ще е по-качествена и градската среда ще се изчисти от грозни пана и
табели.