Югозападният университет “Неофит Рилски”, Академичен форум ‘2007 и Правителствената информационна служба организираха в Благоевград кръгла маса на тема "Какви мениджъри и какво управление са необходими на българското училище"
През последните години у нас се създадоха благоприятни условия и е налице консенсус за решаването на проблемите на образоването. Всички са категорични, че то трябва да се модернизира, но това е невъзможно без модернизацията на управлението. С тези думи проф. Петър Балкански от Академичен форум ‘2007 откри в Благоевград кръглата маса по проблемите на училищното образование. Той изрази становището, че когато говорим за пазарни отношения в обществото, разширяването на автономията на училищата не е възможно, ако те се управляват само с педагогически умения. Необходими са знания по мениджмънт. С това изискване, което се налага от живота, се съобразяват вече все повече университети, които обмислят откриването на подобна специалност. Според доц. д-р Здравко Гъргаров – зам. ректор на Югозападния университет в Благоевград, управлението на образованието се нуждае от радикални промени, което не може да стане без сериозната подготовка на кадрите. Те трябва да отговарят на новите изисквания за мениджър – педагог. Директорката на Дирекция ”Квалификация на учителите” в Министерството на образованието и науката – Емилия Друмева съобщи, че през 2005 г. министерството започва провеждането на специални обучителни семинари за придобиването на нови умения на директорите в училищата. Така ще бъде направена първата стъпка в изграждането на хора с ново мислене на управленци в училищата. Участниците в кръглата маса, сред които бяха представители на Министерството на образованието и науката, училищни директори, университетски преподаватели, педагози и студенти обсъдиха опит, идеи и предложения, свързани с утвърждаването на управлението на образованието като професионална дейност, с квалификацията на управленския персонал в средното образование и развитието на образованието по училищен мениджмънт. Всички те се обединиха около идеята, че е необходима не само подготовката на директори, но и на учители – мениджъри, с оглед на тяхното бъдещо развитие. Затова висшите учебни заведения у нас трябва да обединят кадровия си потенциал, за да отговорят на потребностите на обществото. Присъстващите близо 70 участници проявиха интерес и към представения пред тях българо-холандски проект по мениджмънт на образованието "INTERAULA". У нас той работи повече от две години и около 300 магистри предстои да получат дипломи за училищни мениджъри. В процес на формиране е и нова група от 20 преподаватели за квалификация по обучение по мениджмънт. Според Н.Пр. баронеса Хенриет ван Линден, посланик на Холандия в България, осъществяването на тази програма, която за първи път прилага кооперативното обучение на студенти, е прецедент в българското образование и е стъпка в правилната посока.