Големите клиенти изведоха “Витоша живот” на третото място
Само за три месеца "Енергия" успя да скочи от 16-о на 8-о място в класацията на общозастрахователните дружества, работещи на нашия пазар. Това обаче не е голямата изненада на лято 2002 г., а по-скоро хроника на един предизвестен възход.
Публична тайна е, че "Енергия" има немного на брой, но големи клиенти, чиито застрахователни договори се подновяват обикновено в средата или в края на годината. Това обяснява разместването в
средния ешалон на общозастрахователния пазар през периода април - юни. Нещо повече - до края на годината се очаква "Енергия" да се изкачи дори още по-нагоре в тази класация.
С това "новините" в подреждането тук свършват. Интерес обаче представлява развитието и в четворката на отличниците. "Бул инс" вече "диша във врата" на ДЗИ. Нищо чудно, ако драмата с продажбата на
държавния ни застраховател продължи, в края на годината двете компании почти да се изравнят по премийни приходи. Падането на ДЗИ от първо на трето място в класацията на общозастрахователните
компании ясно говори, че докато АП се опитва да намери сносен купувач за активите и търговската марка, конкуренцията "къса" един по един големите клиенти на дружеството.
По всичко личи, че борбата за първото място в тази класация малко ще се отложи. Вярно е, че "Булстрад" се раздели с монопола си върху "Зелена карта", но явно е успял да запази повечето си големи
клиенти по нея. Освен това дружеството предлага други интересни продукти и промоции и съвсем няма намерение да се дава на конкуренцията.
В животозастраховането този път новината направи "Витоша живот". За периода април - юни компанията спечели чрез конкурси няколко големи клиента като НОИ и "Овъргаз" например, което бързо я изведе
от 6-о на 3-то място в класацията. Подобен беше случаят преди месеци с ВЗК "Добруджа М живот". Това очевидно са първите признаци за очакваното сериозно раздвижване на този пазар. Той все още е
достатъчно свит, така че всеки голям клиент може да се отрази на крайното класиране.
Засега безспорният лидер тук е ДЗИ. Държавното дружество все още има предимство заради изгражданата с години агентска мрежа, която носи многото дългосрочни договори с отделни граждани. Само с
10-ина големи клиенти обаче всяка една от останалите компании може да се окаже на върха.