От март 2005 г. товарните автомобили ще плащат такси от 15 до 70 лева дневно в зависимост от тонажа им при навлизане във вътрешността на Пловдив. Дотогава трябва да се реализира концепцията за извеждане на ТИР-ове извън областния град. Това съобщи секретарят на общинската комисия по безопасност на движението Вичо Кузов
Ръководствата на големите производствените предприятия, намиращи се на територията на широкия център на Пловдив, са дали принципно съгласие да изнесат в същия срок депата си за готова продукция в индустриалната зона. Така тировете няма да навлизат в централните части на града.
Проектът ще се реализира поетапно. Първоначално, до края на тази година, трябва да се постави хоризонтална маркировка и 110 пътни знаци на входно-изходните артерии на града. Под пътните знаци ще има табели, указващи пътя до Митница Пловдив.
Вторият етап ще регламентира движението на товарните автомобили в рамките на града. Досега се разрешаваше преминаването по централните булеварди "Руски" и "Васил Априлов". При новата транспортна схема движението по двете улици ще бъде забранено и камионите ще минават по обходните булеварди "Пещерско шосе", "Копривщица" и "Южен" до Митницата. Ако се налага товарни автомобили да навлязат в чертите на града, това ще става след подаване на специална молба и издаване на пропуск срещу заплащане.
"На първо време ще трябва да преустановим навлизането на товарни камиони с тонаж над 10 тона в централната част на Пловдив", заяви заместник-кметът на града по сигурността и вътрешния ред Здравко Зафиров. Комисия ще определя маршрута за движение и ще посочва най-краткия и най-безопасния път.
Цялостната реализация на проекта ще струва около 25 000 лева, които ще бъдат за сметка на общината. Допълнително ще се искат около 12 милиона лева от Агенция "Пътища" за изработване на "ръкави" за удобно влизане на товарни автомобили в града, както и за премахване на нерегламентираните паркинги и поправка на уличната настилка на бул. "България", който ще поеме основния трафик от отклоненото движение.