Ниските заплати на летците и лошите отношения в авиокомпаниите може да предизвикат пилотски грешки
Безопасността на полетите в България е застрашена заради лошите условията на труд и ниските заплати в повечето български авиокомпании, заяви Пол Маккарти, вицепрезидент на Международната федерация
на асоциациите на пилоти от гражданската авиация (IFALPA). Трима представители на федерацията бяха в България за среща с пилоти от гражданската авиация. Някои от летците казаха, че получават между
300 и 600 лева на месец плюс командировъчни пари. Лошите условия и ниското заплащане стресират пилотите и те са неефективни, каза Маккарти и допълни, че 90 на сто от катастрофите във въздуха са
резултат от човешки грешки.
Пилоти от частни авиокомпании са се оплакали, че са предупреждавани да не членуват в браншовия съюз. Според Маккарти е задължително летците да имат професионална организация, която защитава
интересите им и гарантира покриването на стандартите за безопасност. Сега в Съюза на летците членуват само 75 души, преди закриването на авиокомпания "Балкан" са били 250.
"Няма ясна и точна обратна връзка между пилоти и работодатели, което не е добре нито за сигурността, нито за бизнеса", съобщи летецът от "България ер" и бивш председател на съюза Пламен Кънев.
Според него в много компании пилотите се боят да говорят за проблеми, за да не загубят работата си.
Защо Съюзът на летците досега не е потърсил асоциацията или шефовете си и не е поставил проблема, а вика хора от чужбина, коментира Светослав Станулов, председател на Българската асоциация на
авиокомпаниите. Той подчерта, че от 15-16 години няма катастрофа с български самолет, с изключение на Ан-12 на "Ер София" преди 7-8 години.
Аз проблеми с хората нямам, каза Димитър Павлов, шеф на "Хемус ер".
Никому не забраняваме да членува, където си иска, а заплатите са 2500-3000 лв., заяви изпълнителният директор от "България ер чартър" Филип Мустаков.