44 % от хората на възраст от 18 до 34 години поне един път на ден търсят новини в интернет сайтовете
Медийният магнат Рупърт Мърдок призова издателите да обърнат особено внимание на интернет бизнеса, тъй като новото поколение потребители се насочва натам и отделя все по-малко внимание на традиционните вестници. На ежегодната конференция на Асоциацията на главните редактори на вестници в САЩ Мърдок посочи, че мениджърите на вестникарския бизнес “седяха и гледаха”, а през това време ситуацията на пазара сериозно се промени. Мърдок посочи данни от изследване, проведено неотдавна от обществения фонд Carnegie Corporation, според което 44 % от хората на възраст от 18 до 34 години поне един път на ден търсят новини в интернет сайтовете. Ако вестникарският бизнес не отреагира на ситуацията и не започне по-активно да използва интернет технологиите за доставка на своята продукция и публикуване на реклами, той може да изостане. По-рано беше съобщено, че Мърдок е поставил задача на ръководения от него медиа холдинг Нюз корпорейшън да намали издаването на вестници на хартия в полза на интернет медиите. Част от холдинга са няколко известни медии в различни страни като американският вестник “Ню Йорк поуст”, британските “Таймс”, “Дейли телеграф”, а също телевизиите Скай нюз, Нешънъл джиографик, кинокомпанията 20th Century Fox. Според Мърдок новото поколение читатели мисли вече не с категориите на читателите от неговото поколение, свикнали, че съществуват няколко централизирани източника на основна информация, съобщи БГНЕС.