Условията в новата обществена поръчка за изграждане на национални щандове на международните туристически изложения в Москва и Киев заплашват с провал процедурата и участието на България в борсите.
Условията в новата обществена поръчка за изграждане на национални щандове на международните туристически изложения в Москва и Киев заплашват с провал процедурата и участието на България в борсите.
Това обявиха за "Дневник" поканените компании от Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация (ИАНТРИ) да изготвят проектите. Изложението в руската столица е от 24 до 27 март, а в украинската - от 31 март до 3 април. Агенцията откри в понеделник нова обществена поръчка за пряко договаряне за двете изложения, след като миналата седмица прекрати конкурса за изработка и обслужване на националните щандове през 2004 г. в Берлин, Москва, Киев и Лондон.
ИАНТРИ отхвърли всички оферти на кандидатстващите компаниите заради представена неизрядна документация. Предложенията бяха на фирмите "Туристреклама", "Международен панаир Пловдив", "МАГ адвъртайзинг", "Абрис дизайн център" ООД, "Б.С.Б.-Фокус" ООД и обединение между фирмите "Арка" и "Оторам - 90" ООД.
Ръководството на агенцията реши да раздели борсите. Изграждането на щанда в Берлин ще се прави от германската компания "Мессе Берлин" по пряко договаряне, която е организатор на изложението. Конкурсът за Лондон ще бъде обявен не по-късно от юни т.г., тъй като борсата в английската столица е през ноември. Така ИАНТРИ покани отхвърлените компании от предишния конкурс да участват в новата обществена поръчка за Москва и Киев.
Поставените условия в нея ще принудят фирмите да се откажат, заяви изпълнителният директор на "Международен панаир Пловдив" Йордан Радев. Основното изискване е изграждането на двата щанда да струва общо до 150 хил. лв.
Според Радев поставената граница е много ниска. Между туристическите борси в Москва и Киев има само три дни, което означава, че щандът не може да бъде един и същ и трябва да има два различни проекта, обясни той. Радев допълни, че това излиза скъпо. Явно и този път целта е двете борси да се правят от компании, които са близки до ръководството на ИАНТРИ, смята той. Същите аргументи изтъкна и управителят на "МАГ адвъртайзинг" Красен Кралев.
Според него двата щанда няма да бъдат качествени и на ниво.
За пореден път не се набляга на дизайна на щандовете, а на административните изисквания, каза управителят на "Арка" Димитър Гачев. Той посочи, че фирмите трябва да имат минимум 150 хил. лв. оборот от сродни поръчки и дейности за последната година. Вместо да се взима предвид дизайна за представянето на страната, от определящо значение ще бъде оборотът на фирмата, което е абсурдно, подчерта Гачев. Управителят на "Туристреклама" Петър Аврамов обяви, че най-вероятно този път няма да се включат в конкурса заради тежките и неприемливи условия. Изпълнителният директор на ИАНТРИ Ивайло Гюров обясни, че не може да коментира условията на новия конкурс, докато тече процедурата на обществената поръчка.