09 Март 2025, 14:57 Днес (0) | Вчера (0)

Пазарният дял на българските авиокомпании стигна 20%

28 Декември 2004 09:00 в-к "Монитор" по статията работи:
A+ A-

България Ер е първа в класацията с 22 международни линии Авиационният бизнес ще нараства с до10% през следващите 5 г.

Миналата година Василев обеща пред авиационния бранш, че увеличението на самолетите западно производство ще е поне с 15.
Пазарният дял на българските авиокомпании стигна 20 на сто през тази година. Това сочат данни от годишния отчет на Министерството на транспорта и съобщенията.
За година делът на авиопревозвачите ни се е увеличил с 4 процента от предишните 16 на сто.
С най-голям дял в пазара е националният превозвач България Ер с 22 международни линии, като до 15 от държавите полетите са редовни.
На второ място в класацията се нарежда Хемус Ер, която лети до 19 държави. Трета е купената от компанията неотдавна Виаджо Ер - с 4 редовни полета.
Приходите от продажби на България Ер за деветмесечието на тази година са 112. 542 милиона лева, което е два пъти повече в сравнение с предходната година.
Нетната печалба на превозвача за същия период е 5. 561 милиона лева и превишава с над три пъти тази от 2003 г., сочат още данните от ведомството на Николай Василев.
Авиокомпанията е превозила 271 528 пътници само по редовните си линии за деветте месеца на 2004 г., без чартърната програма, уточниха пък от превозвача. За сравнение броят на тези пътници през 2003 г. е бил 152 182. България Ер замести преди две години фалиралия национален превозвач "Балкан" и тръгна с 30 млн. лева от фискалния резерв на държавата, загубени пазари срещу силната конкуренция на чуждестранните превозвачи, отбелязва се в доклада. Сега тя очаква печалба от близо 4 млн. лева без данъците. Авиокомпанията е член на международната система за разплащания между авиокомпаниите ИАТА Клиринг хаус, с автоматизиран контрол върху приходите от продажба на билетите. България Ер има договори за съвместно опериране /Gode share agreement/ с Чешките авиолинии и с "Аерофлот", сключени са интерлайн договори с водещи европейски компании - "Ер Франс" и "Луфтханза".
През 2004 година българските авиокомпании са увеличили броя на самолетите западно производство с 12 и сега те са общо 18, което е тройно повече от миналата година.
Само България Ер има в момента 7 самолета Боинг 737 - 300 и един - Боинг 737 - 500. Важна придобивка за родната авиация тази година беше даването на т.нар.пета свобода на българска авиокомпания, която да лети по маршрута Букурещ - София - Скопие - Тирана, постигната след поредица от срещи с балканските министри на транспорта, се казва в отчета на транспортното министерство. Постигнато е споразумение и в момента се уточняват параметрите на полетите.
Прогнозите са, че българският авиационен пазар ще нараства с 8 - 10 на сто през следващите пет години. Летище София изпрати този месец милион и петстотин хилядния си пътник, превозените през него пътници за 11-те месеца са със 17 на сто повече от периода 2003 г. Летищата във Варна и Бургас също са на печалба с увеличен пътнически поток. В момента се избира концесионер за тях чрез обявен от правителството конкурс, пише още в доклада на Василев.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 07 Март 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8116
GBP 2.4796 2.4887 2.3342
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив