Компанията загубила милиони и от неизгодни договори за охрана
БТК е сключвала неизгодни договори за охрана, става ясно от анализ, поръчан от новия шеф на отдел "Сигурност" Кирил Радев. В момента около 60 фирми с 1600 души персонал се грижат за безопасността
на телекома. За това БТК харчи 7 млн. лева годишно. Няма нищо по-ужасно от държавна собственост, обслужвана от частни структури, коментира Радев. Регистрирани са случаи на сключване на неизгодни
договори и надписване на суми за охрана, като печалбата на самите фирми е между 2,5 и 3 млн. лева. За да се прекрати тази практика, приватизираният телеком създава собствена охранителна фирма,
съобщи Кирил Радев. В нeя ще бъдат включени около 1000 души, предимно служители, които предстои да бъдат съкратени. На тях ще бъдат осигурени постоянни трудови договори и добри заплати.
Охранителната фирма ще следи и за кражби на трафик и на информация от БТК. Дейността на новата структура трябва да започне до края на тази година.
В миналото Българската телекомуникационна компания е използвана за финансиране на партийни каси. Това обяви сензационно бившият шеф на Национална служба "Борба с организираната престъпност"
генерал-майор Кирил Радев, който сега е директор "Сигурност" в приватизирания телеком. Той отказа да съобщи дали е получавал данни за подобни схеми на финансиране, докато е бил начело на
антимафиотите. "Страшно много знам, но нищо няма да кажа", отговори Радев.
Изявлението му разбуни партийните централи. Сини депутати и техни червени колеги започнаха взаимно да се обвиняват. Правителствата на Жан Виденов и Андрей Луканов се разпореждаха с телекома като с
бащиния, заявиха от "Раковски" 134. Зулумите бяха при Филип Димитров и Иван Костов, контрираха от "Позитано".
Никой обаче не се ангажира с конкретни факти по скандалното изявление на Радев.
Има писмо, което доказва, че БТК е давала пари на в. "Демокрация", заяви само Красимир Райдовски, бивш шеф на комисията по далекосъобщенията и шеф на пресслужбата на премиера Виденов.
През БТК са минали десетки ревизии и няма такова нещо, контрира Антоний Славински, бивш министър на транспорта и далекосъобщенията в кабинета "Костов".