В абсолютни цифри през първото полугодие на 2004 г. са продадени с 3080 автомобила в повече от същия период на предходната година
Продажбите на нови леки, лекотоварни и товарни автомобили в България за първите шест месеца на година бележат ръст от 41% спрямо същия период на миналата година. Това сочат данните на Съюза на
вносителите на автомобили в България (СВАБ) и фирма "Индустриал комерс", която продава у нас "Хюндай", но не членува в СВАБ. В абсолютни цифри през първото полугодие на 2004 г. са продадени с 3080
автомобила в повече от същия период на предходната година. За периода януари-юни у нас вносителите на автомобили са сключили 10 567 сделки, като лидер на пазара остава "София Франс ауто".
Вносителят на "Пежо" отчита 1567 продажби, което му отрежда пазарен дял от 15.38%. На втора позиция с 1046 реализации и 10.26 дял е "Мото Пфое" с "Форд". На трето място с 1026 продажби е вносителят
на "Тойта" "ТМ ауто". Основната причина за положителния резултат през полугодието е повишеното търсене в компактния сегмент В, семейния С, товарни и пътнически микробуси. Проведеният през юни
столичен автосалон също даде своето отражение, като специалните оферти в рамките на изложението привлякоха над 1000 купувачи при общо 2189 сделки през месеца. Тази година пазарът на нови автомобили
е сериозно повлиян и от купените 400 микробуса за маршрутки в София, започналото обновяване на такситата заради въведеното ограничение за тяхната възраст и взетите с процедури по Закона за
обществените поръчки коли за различни държавни ведомства. Както и през миналата година, оживлението в продажбите на нови коли се дължи на изгодните лизингови схеми с все по-дълъг период на
изплащане, преценката, че в бизнеса новият автомобил върши по-добра работа и излиза по-евтин от този втора ръка, въвеждането на по-дълги гаранционни срокове и подобряване на следпродажбеното
обслужване. Според вносителите около 90% от сделките се сключват с различни лизингови схеми, като в брой плащат предимно бюджетните организации и любителите на луксозните лимузини. През първите
шест месеца на годината най-търсеният нов автомобил в България остава "Шкода Фабия" с 552 сделки, следвана от "Форд Транзит" - 433 продажби и "Пежо Партнер" (430 реализации). При камионите, където
продажбите са с 80 повече в сравнение с първите шест месеца на 2003 г., най-предпочитаната марка остава "Ивеко" с 91 сделки и близо 28% пазарен дял. Добрите новини за автопазара у нас не свършват с
ръста в продажбите. От средата на юли водещият производител на спортни коли в луксозния клас "Порше" планира да навлезе и на българския пазар, като дистрибутор на леките и товарните марки на
германския автомобилопроизводител "Фолксваген". Концернът ще оперира у нас чрез базираното в Залцбург дъщерно дружество "Порше холдинг", което освен едноименните коли продава "Фолксваген", СЕАТ,
"Шкода" и "Ауди" в Австрия, Словакия, Унгария, Словения, Хърватия, Румъния и Сърбия. "Порше холдинг" - 100% собственост на фамилиите Порше и Пийх, е най-големият дистрибутор на автомобилите "Порше"
и "Фолксваген" в Европа, а освен това притежава дружества в сферата на финансовите услуги и недвижимите имоти. Луксозните спортни автомобили "Порше" обаче ще се продават у нас от офшорка -
регистрираната на Вирджинските острови "Оркид спортс карс - България" (Orchid Sports Cars - Bulgaria Ltd.). Дружеството ще открие първия автосалон на престижната марка в България тази събота. В
него ще се предлагат пълната моделна гама на производителя от Щутгард - "Порше" 911 Карера, "Порше Боксер" и вседеходът "Порше Кайен". Според сайта на "Оркид спортс карс" вече са сключени първите
договори за продажба. В София ще бъде открит и първият оторизиран сервизен център "Порше" в България, персоналът на който е минал обучение в завода на марката в Щутгард.