14 Октомври 2019, 04:43 Днес (0) | Вчера (0)

"Ситибанк" планирала да разшири дейността си у нас

23 Декември 2014 17:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 23 декември 2014, 16:32
Министерство на икономиката

"Ситибанк" планира разширяване на дейността си в България и подкрепа за съфинансиране на проекти по европейски програми за българския бизнес

Това се разбрало на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с Холис Харт, управител на задграничните франчайзни поделения на банката. Двамата са разговаряли в централата на банката в Ню Йорк.

"Един от сериозните проблеми на българските предприятия е липсата на адекватна подкрепа от страна на банките за съфинансиране на проекти, реализирани по европейските програми. Това е и съществена причина перспективни бизнеси да се отказват да кандидатстват", заявил Лукарски.

И обяснил, че у нас липсата на пазарни инструменти за финансово обезпечаване на проектите до размера на изискваното самофинансиране е пречка, която води не само до невъзможността на България да усвои предоставяните й средства в цялост, но и "връзва ръцете на българските предприемачи и то онази част от тях, която има обективна нужда".

Той посочи, че големите компании често имат алтернативни средства за финансиране по проектите или разполагат с обезпечение за евентуален кредит, но при малките и средни предприятия ситуацията е различна. По думите му е необходимо банките в България да отчетат тази специфика на бизнеса и да проучат възможностите за предоставяне на банкови продукти, които отговарят на тези нужди. По този начин те биха могли да се възползват от нова пазарна ниша със сериозен потенциал за растеж.

"Искаме Ситибанк да прави това, което е важно за България и да връщаме обратно добавена стойност в българската икономика и общество", казал Харт, като по негови думи предоставянето на възможности на българския бизнес за съфинансиране на европрограмите ще бъде приоритет в работата на банката у нас.

Належащата необходимост от съдебна реформа като фактор, определящ привлекателността на страната за чуждестранните инвеститори е била в центъра на разговорите на Лукарски с членовете на Бизнес съвета за международно сътрудничество (BCIU). Съветът е сред най-престижните организации в САЩ, учредена като инициатива на Белия Дом в периода на Айзенхауер, като основната му функция е да осигурява прилагането на икономическата политика на САЩ, посочват от Министерството на икономиката.

В рамките на посещението си в САЩ Лукарски се запознал и с дейността на американската компания Westword, която е тясно специализирана в усвояването на европейски средства за промотирането на български хранителни стоки на американския пазар. Компанията работи с три категории продукти – етерични масла, кисело мляко и преработени храни (сирене и зеленчукови консерви).

"Благодарение на винарските изби "Миролио", "Телиш" и "Бургозоне" наред с други износът на български вина за САЩ през 2014 г. ще достигне рекордните 1 млрд. долара", посочват от Министерството на икономиката. Компанията поддържа офис в България и планира засилване на дейността си за промотиране на българските продукти в САЩ. Една от инициативите на компанията е учредяването на Национална асоциация на производителите на земеделски продукти в България.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Юни 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7374
GBP 2.4796 2.4887 2.2067
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив