Технологичният стартъп Insurify ще използва финансирането от Серия Б за разширяване на дейността си
Американският виртуален застрахователен агент Insurify обяви днес, че е приключил инвестиционен рунд от Серия Б за 100 милиона долара финансиране. Сделката е ръководена от Motive Partners -
инвестиционна компания, с фокус към частните компании от финансово-технологичния сектор. Във финансирането са се включили съществуващите инвеститори Viola FinTech, MassMutual Ventures,
Nationwide, Hearst Ventures, Moneta VC, както и новите Viola Growth и Fort Ross Ventures.
Базираната на изкуствен интелект платформа за сравняване на застрахователни продукти е ръководена от българите Снежина Захария - основател и главен изпълнителен директор, Тодор Кирязов -
съосновател и главен продуктов директор, и Гиоргос Захария - съосновател и президент на метатърсачката Kayak. Компанията е създадена през 2013 г., когато Снежина се сблъсква с трудности при
закупуване на автомобилна застраховка. Тя е изправена пред единствените две възможности: или да прекара часове в телефонни разговори със застрахователни брокери, или часове наред да въвежда
необходимите данни в сайтове. Разочарована от липсата на реални възможности за онлайн сравняване, Захария решава да изгради уеб платформа, където потребителите получават в реално време
персонализирани оферти за автомобилни, жилищни и животозастраховки, както от големи, така и от регионални застрахователни компании в САЩ и имат възможността да закупят застраховката си по начина,
по който предпочитат – по телефона или онлайн.
По-рано тази година Insurify обяви откриването на развоен център в София. Офисът на компанията се разраства активно и в други направления – продуктов дизайн, маркетинг и реклама, с амбиция за
удвояване през следващата година.
До момента, заедно с приключването на финансирането от Серия А през четвъртото тримесечие на 2019 г., компанията е получила общо 128 млн. долара финансиране, в резултат на което увеличава шест пъти
приходите си и постига комбиниран годишен прираст от 151% за последните три години.
Платформата ще използва новото финансиране, за да разшири дейността си и да ускори своите планове за растеж. Това включва по-нататъшно разширяване и диверсификация на застрахователните продуктови
вертикали на компанията, включване на повече оферти в реално време, подобряване на функционалността на продукта, грижа за съществуващите и потенциални клиенти отвъд момента на закупуването на
продукт, увеличаване разпознаваемостта на бранда и наемане на още служители, както в САЩ, така и в България.
След приключване на финансирането по Серия А през 2019 г. Insurify разширява пазара си на имотни застраховки, предлага на потребителите си моментална услуга и пуска първите си два интегрирани
застрахователни продукта, чрез партньорства с Toyota Insurance Management Solutions и Nationwide (която участва в инвестиционния рунд). Insurify отчита и 260% увеличение на служителите си в
глобален мащаб, както и 2.5-кратен постоянен ръст на приходите на годишна база.
В новия кръг финансиране на Insurify се включиха фондовете Viola FinTech и Viola Growth от групата Viola. Viola FinTech участва и във финансирането през 2019 г.
За Insurify
Базирана в Кеймбридж, Масачузетс, САЩ, Insurify е платформа за съпоставяне на застраховки за автомобили, недвижимо имущество и живот, която помага на потребителите да спестят време и пари.
Компанията успява да продаде застраховки с покритие на стойност 170 милиарда долара на над 4 милиона клиенти, с което постига 20-кратен ръст на приходите си от 2016 г. насам.