Опитите на един от световните лидери в застраховането - британската компания Prudential да придобие застрахователно подразделение в САЩ се провялат за пореден път, коментира АР
В последно време Prudential активно се стреми да разшири присъствието си на чужди пазари, заради ожесточената конкуренция във Великобритания.
Азиатският бизнес на застрахователя се развива успешно, но това, което се получи в Азия, не можа да се повтори в Америка, коментира агенцията.
Първоначалният замисъл на ръководството на Рrudential беше да придобие American General. Реално избраната компания е твърде малка за британския гигант, но щеше да осигури достъп до застрахователния
пазар в САЩ.
За да се предпази от допълнителна конкуренция от страна на британското дружество, най-големият по активи местен застраховател AIG предложи, вместо обмяна на акции (каквото беше предложението на
Prudential) $27 млрд. кеш и закономерно погълна American General.
Prudential не се отказа и докато анализираше финансовото състояние и готвеше търгово предложение към влизащата в първата десетка на американските застрахователи - компанията Liberty Financial,
канадската Sun Life се оказа по-активна и отмъкна сделката "под носа" на Prudential.
За съжаление на британската компания, на пазара в САЩ в момента няма компании, които биха продавали, коментира агенцията.