Според прогнозата, пандемията ще удари толкова силно застрахователния сектор, че ще станем свидетели на спад на доходите за всички брандове по целия свят
Застрахователният сектор е един от най-силно засегнатите в света от пандемията COVID-19 и може да бъде изправен през потенциална загуба на стойността на брандовете с 20%. Това сочи докладът "Застраховане-100" за 2020 г. на Brand
Finance Insurance. Безспорно, COVID-19 внесе хаос, който компаниите ще изпитват и тази, и следващата година – както във финансов план (понеже брандовете, които вече работят на минимален
марж и са затрупани от претенции), така и в репутационно отношение (особено по отношение на брандовете, които отказват изплащане на спорни претенции, свързани с COVID-19), и това е свързано с
опасността от нанасяне на много сериозна репутационна вреда.
Според главния изпълнителен директор на Brand Finance – Дейвид Хей, "пандемията COVID-19 ще удари толкова силно застрахователния сектор, че ще станем свидетели на спад на доходите за всички
брандове по целия свят". "Някои брандове може да отчетат по-добра стойност, имайки предвид тези по имуществено застраховане и застраховането от инциденти, тъй като те очакват по-малко искове
за обезщетения в периода на изолация", посочи още Хей.
Според отчета на компанията, китайският застраховател Ping An регистрира впечатляващ ръст от 20% на стойността на бранда до $60,6 млрд., което го превръща в един от най-скъпите застрахователни
марки света. Политиката на Ping An към разширяване на застрахователния портфейл със застрахователни линии, несвързани с животозастраховането и цифровите технологии, действително отличава
компанията от нейните конкуренти". Ping An е деветият най-скъпоструващ бранд в света, според класацията Brand Finance Global 500 за 2020 год. Още 11 китайски застрахователни бранда влизат в Топ-100
за тази година. Пет китайски марки присъстват в Топ 10: Ping An; China Life (спад с 10% до 23,6 милиарда щатски долара); AIA (до 17% до 18,2 милиарда щатски долара); CPIC (до 31% до 14,0 милиарда
щатски долара) и PICC (до 20% до 11,0 милиарда щатски долара). Тяхната комбинирана стойност на марката се равнява на над 80% от общата стойност на китайските марки в класацията. Общата стойност на
12-те най-добри китайски брандове достига $151,5 млрд. Освен тях, в Топ-100 на застрахователните брандове влизат още 10 застрахователя от Азия.
Поглед отвъд застрахователния сектор сочи, че стойността на 500-те най-ценни марки в света, класирани в Brand Finance Global 500 за 2020 г., може да падне с приблизително 1 трилион щатски долара в резултат на епидемията от коронавирус.