Британският животозастраховател AXA Sun Life е глобен с 500 000 британски паунда за "въвеждаща в заблуда реклама на продукти по пенсионно застраховане", съобщи Reuters, позовавайки се на прессъобщение на регулаторния орган на финансовите пазари във Великобритания - The Financial Services Authority (FSA).
Проблемната реклама се е "въртяла" по медиите на острова от февруари 2002 година до януари на изтичащата 2004 година.
Два от предлаганите продукти са заинтересували FSA - план за бонусна система (Bonus Cash Builder Plus Plan, BCP) и гарантиран план с доходност над 50% (Guaranteed Over 50 Plan, GO50).
Според регулатора, с рекламата на тези продукти AXA Sun Life не е давала на клиентите си достатъчна информации за това, как работи продуктът, както и за възможните последващи рискове от
придобиването им.
BCP представлява полица за застраховане старините, както и евентуалната кончина на собственика на полицата, като предвижда в случай на внезапна смърт, наследник на починалия да получава гарантирана
сума ежемесечно до достигането на пълнолетие.
Както отбелязва в решението си за глобата FSA, в случай на преждевременно прекратяване на застрахователния договор по този продукт, потребителят може да се окаже измамен, като получи много по-малко
пари от внесените.
Другата скандална застраховка - GO50 е полица за застраховане на живот, която осигурява фиксирана и гарантирана сума в случай на кончина на собственика й.
При тази полица конфликтът е сходен с предния казус, като допълнителен проблем според регулатора е възможността договорът да бъде прекратен и направените вече вноски да бъдат загубени.
"FSA се отнася много сериозно към некоректните рекламни послания, засягащи финансови продукти… Ако съдържанието на рекламата не отговаря на изискванията ни да честност, ясност и достоверност, ние
незабавно предприемаме мерки", е заявил пред агенцията Ендрю Проктър - директор на FSA по надзора, която коментира, че все пак рекламата се е въртяла две години…
В съобщението на FSA се отбелязва, че размерът на наложената на AXA Sun Life е можело да бъде и по-голяма, ако застрахователят не е проявил готовност за сътрудничество с регулатора.