Ръководството на Alibaba е решено да изхвърли фалшивите стоки от онлайн търговията , като за целта се съюзява с водещите световни брандове
Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba обяви война на фалшивите продукти, като за целта създаде алианс под името Big Data Anti-Counterfeiting Alliance, в който участват редица водещи
световни брандове, съобщи TechNews.bg.
Новата организация си поставя амбициозната задача да изхвърли от онлайн търговията стоките-ментета – явление, което в последно време придобива особено големи размери. В рамките на алианса Alibaba
ще си партнира с компании като Louis Vuitton, Swarovski, Samsung, Huawei и много други.
Към организацията са привлечени също търговски асоциации и експерти в сферата на интелектуалната собственост. Всички те заедно ще започнат планомерно да унищожават виртуалните търговски площадки,
които разпространяват фалшиви продукти.
С тази инициатива Alibaba се надява да привлече повече купувачи към своя онлайн магазин AliExpress, тъй като в момента много потребители по света се въздържат да пазаруват оттам, заради риска да
попаднат на стоки-ментета.
Големите брандове също са заинтересувани от сътрудничество с Alibaba. Китайският онлайн магазин е един от най-големите в света и възможността да продават легални продукти чрез него ще увеличи
съществено приходите на брандовете.
В момента търговците на фалшиви стоки пречат на развитието на Alibaba, твърдят от компанията. Така например, AliExpress попадна отново в черния списък от пиратски онлайн магазини по решение на
правителството на САЩ, след като по-рано бе изваден оттам.
Ръководството на Alibaba се отнася с разбиране към ситуацията и фактически се явява катализатор на започналата война срещу стоките-ментета и техните производители.
Холдингът Alibaba е основан през 1999 г. в Китай, като за 18 години съществуване се превърна в един от най-големите играчи в интернет. AliExpress е само едно от направленията в дейността на
холдинга, посветено изцяло на електронната търговия.