Lemonade се смята за един от символите на технологичната революция в застрахователната сфера
Израелският застрахователно-технологичен стартъп Lemonade, специализиран в онлайн застраховане на имущество, обяви, че германският застрахователен концерн Allianz е станал негов стратегически
инвеститор. Информация за размера на инвестицията не е обявена. Компанията Lemonade беше основана преди почти 2 години и до сега чрез различни инвестиционни фондове в нея бяха вложени не повече от
$60 млн. В стартъпа работят 35 души. През септември миналата година компанията започна застрахователна дейност в Ню Йорк и Илинойс.
Стартъпът предлага застраховане на жилища на собственици и наематели, започвайки от $25 месечно за собствениците и $5 за наемателите. Целият застрахователен процес, започвайки от оформянето на
полицата и стигайки до плащането на обезщетение, се извършва в интернет или чрез мобилно приложение. Платформата работи с ботове и алгоритми, което дава възможност за обработване на заявлението за
обезщетение без човешка намеса. Застраховането се осъществява в рамките на 90 секунди. Самото обезщетение се изплаща също в рамките на рекорден срок – 3 минути.
Lemonade се смята за един от символите на технологичната революция в застрахователната сфера. Някои експерти предупреждават, че стартъпи от рода на този представляват заплаха за традиционното и
особено за имущественото застраховане.
Девизът на Lemonade е "Забрави всичко, което знаеш за застраховането". С принципа си на работа компанията преобръща традиционния застрахователен модел. Стартъпът гради бизнеса си на три
основни постулата: твърда такса за услугата: 20% от премията; бързо плащане: в рамките на 3 минути; влагане в благотворителни каузи на остатъка (ако има такъв) от застрахователната премия в края на
годината, след приспадане на таксата и платените обезщетения. Клиентът избира каузата, за която да бъдат ползвани парите му, например, за децата, за гладуващите хора в Америка, за жените в риск, за
борба с бедността и др.
Освен Allianz, и други застрахователи и брокери, като например Munich Re и AXA, също сътрудничат със стартъпи в застраховането.