Най-голямата компания за онлайн търговия Amazon придоби американската платформа за пряко излъчване на професионални геймърски срещи и турнири Twitch
Сумата по сделката е 970 млн. щ. долара, което е показателно за потенциала на бизнеса с видеоигри и организацията на прогейм турнири.
Сделката се осъществява дни след информацията, че един от ключовите конкуренти на Amazon – Google – планира да придобие канала за стрийминг от геймърски срещи чрез дъщерното си дружество YouTube за сходна сума – 1 млрд. щ. долара.
От Amazon обявиха също, че само през юли Twitch има над 55 милиона уникални потребители, които са изгледали над 15 милиарда минути съдържание, произведено от над 1 милион автори. Услугата набира популярност и в България, където е сред най-използваните от гейм общността.
Twitch е създадена през юни 2011 г. с основен фокус върху излъчване в реално време на геймърски срещи. Тя се отличава с високо качество, както и с лесна интеграция с различни игрови конзоли като Xbox и PlayStation. Използва се активно също и от издатели и разработчици на видеоигри, медийни компании, както и организатори на младежки събития.