Американската корпорация има най-скъпата марка, следват я Apple и IBM
Марката на американската корпорация "Гугъл" (Google) бе призната за най-скъпата от аналитичната компания "Милуърд браун" (Millward Brown). Рейтингът бе публикуван в САЩ във вторник, съобщи БГНЕС.
Според данните на "Милуърд браун", стойността на "Гугъл" за една година е нараснала с 40% до 159 милиарда щатски долара. Миналогодишният лидер в класацията "Епъл" (Apple) вече е на второ място.
"Епъл" е изгубила от стойността на марката си 20% и струва "само" 148 милиарда.
На трето място в общия рейтинг, както и миналата година, е Ай Би Ем (IBM), въпреки понижението на сравнявания показател с 4% до 107 милиарда долара.
Предишното си място запазва и компютърният гигант "Майкрософт" (Microsoft), който е четвърти. Стойността му е с 29% по-висока от миналата година и е 90 милиарда.
Името, което стои над веригата за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald`s) струва 85 милиарда долара.
Шампиони по изкачване в таблицата, но по-назад в нея, са китайската телекомуникационна компания "Тенсент", която отбелязва покачване с 97% до 53 милиарда долара и "Фейсбук" (Facebook) – плюс 68% до
35 милиарда долара, пише ИТАР-ТАСС.
"Милуърд браун" съставя рейтинга от 2006 година. Според твърденията на представители на агенцията, това е единственият рейтинг, който се опира на проучване на над 2 милиона души по света и подробен
анализ на бизнес показателите на хиляди компании.