Британската застрахователна компания Halifax General Insurance обяви намеренията си да въведе в употреба детектора на лъжата за проверка на заявки за покриване на щети по отделни застрахователни събития. Предварителните тримесечни проучвания са показали, че при 12% от случаите, исковете на клиентите са били фалшиви.
Застрахователната компания Halifax General Insurance - петата по големина във Великобритания, в средата на миналата година въведе експериментална програма за честотен анализ на гласовете на
клиентите, които сигнализират по телефона за настъпило застрахователно събитие. Програмата може за 15 минути да установи, дали хората, които се обаждат лъжат.
Причина за тези нововъведения са зачестилите случаи на мошеничество.
По данни на Асоциацията на британските застрахователи (ABI), ежегодно мошеници удрят застрахователите с $1.6 милиарда.
Компанията Halifax с помощта на програмата е проверила 1000 заявления на клиенти. По време на телефонния разговор представител на компанията на два пътни предупреждава клиента, че гласът му се
анализира и че има възможност да оттегли заявлението си.
С помощта на детектора е било установено, че 12% от събитията са били пълна лъжа, а при част от съмнителните позвънявания, исковете са били оттеглени.
Ръководството на Halifax е стигнало до извода, че програмата трябва да се въведе за постоянно. Практиката на сходни анализи вече съществува при някои други британски компании.