Американското законодателство не забранява споменаването на конкурентни марки в рекламите
Рекламните войни са явление, което в САЩ се повтаря със завидна регулярност. Всички помнят противопоставянето пред публика от началото на века между BMW, Audi, Subaru и Bentley.
Британската компания Jaguar публикува клип, в което ягуар изяжда кокошка. Видеото е закачка с рекламата на интелигентното окачване Magic Body Control на Mercedes-Benz, в която човек държи кокошка в ръцете си и мърда тялото й в различни посоки, а главата остава неподвижна. Посланието на Jaguar гласи: "Вълшебен контрол на тялото? Ние предпочитаме котешки рефлекси. А вие?"
Оригиналният клип с кокошката беше публикуван в края на септември и се превърна в хит в интернет. Отговорът на британците се появи на 17 декември на канала Jaguar USA.
В САЩ не се забранява споменаването на конкурентни марки в рекламите. В средата на десетилетието това доведе до истинска война между автомобилните производители в САЩ.
А ето и рекламата на мишенката
Читателите на Инсмаркет вероятно си спомнят, как тази пролет германският автомобилен концерн Opel устрои забавна провокация по време на последния европейски фестивал Volkswagen GTI във Вотерзее.