24 Септември 2020, 17:40 Днес (8) | Вчера (8)

VW поема по пътя към 100% електрификация

20 Ноември 2018 15:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 ноември 2018, 13:36

Планът на компанията е на стойност 44 милиарда евро

Едва ли през последните месеци е имало друга новина, толкова емблематична като тази, че Volkswagen въвежда в действие план за пълна електрификация на автомобилите, които произвежда – план на стойност 44 милиарда евро. Бъдещите превозни средства от известната марка ще се задвижват от батерии, обяви главният изпълнителен директор Хърбърт Дийс, пише GreenTech.bg.

VW ще изразходва почти 44 милиарда евро за разработването на електрически автомобили, технологии за автономно управление и нови услуги за мобилност до 2023 г. Фирмата ще изследва "допълнителни области на сътрудничество” с американския автомобилен производител Ford.

Масовото производство на електрически автомобили би трябвало да помогне на автомобилния производител да намали разходите и да ги доведе до същото ниво, на което са сега дизеловите автомобили, каза Дийс на пресконференция във Волфсбург, родния град на VW.

Радикалната промяна се случва малко повече от две години след старта на скандала "Дизелгейт" през 2015 г., когато бе установено, че VW е инсталирала софтуер, който мами емисионните тестове за дизеловите си автомобили.

Сега Volkswagen ще преоборудва три от своите немски фабрики, за да изгражда в тях електрически превозни срдства. Заедно с това компанията ще изследва възможностите за партньорства с различни доставчици на батерии, както и с други автомобилни производители.

Сега голямата драма пред прехода на големия автомобилен производител остават работните места. Професионалните съюзи, които контролират половината места в надзорния съвет на фирмата, трябва да одобрят подпишат плана за създаване на глобален производствен капацитет за 1 милион електрически автомобила до 2025 г., вземайки предвид опасенията, че сглобяването на автомобили с батерии би изисквало по-малко работници. Работните места са застрашени, тъй като колата с двигател с вътрешно горене има 1 400 компонента в двигателя си, изпускателната система и трансмисията си, докато двигателят на електрическия автомобил и батерията за него имат само 200 компонента, според анализатори от ING.Това означава, че много по-малко хора са нужни за сглобяването на превозното средство.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив