04 Юни 2020, 03:51 Днес (0) | Вчера (18)

До днес трябва да е готов окончателният вариант на системата "Бонус-малус"

15 Януари 2020 10:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 15 януари 2020, 09:36

Предпоследно бе казано, че за тежкотоварните автомобили и автобусите системата може да бъде въведена поетапно

До днес се очаква Комисията за финансов надзор да финализира окончателния вариант на  предложената нова система "Бонус-малус". След като бъде представена, системата ще бъде подложена на едномесечно обществено обсъждане. Неотдавна председателят на Комисията – Бойко Атанасов, посочи, че при новия поход в изчисляването на застраховката "Гражданска отговорност" е важно да се разграничат леките от тежкотоварните автомобили и автобусите и затова системата може да бъде въведена поетапно. От Надзора обещаха така да преработят окончателния вариант,  че всички участници в пътното движение да бъдат доволни.
Според КФН, към момента над 80% от шофьорите нямат нарушения, а плащат всяка година цена за застраховката си "Гражданска отговорност" равна на тази, която плащат останалите шофьори, които имат нарушения.
Предложени са две скали за достигане на "бонусите" – една с 15 класа и една с 20 класа. При първия вариант 6-тият клас е нулев, а при втория – 8-мият. Според Атанасов, още на първата година без нарушения бонусът за добросъвестните водачи е в размер на 10 % отстъпка, за втората година без нарушения – също още 10 %. Това прави отстъпка от общо 20% от "бонуса" за период от 2 години. При примерна базисна премия за застраховката от 300 лв., изчисленията показват, че при 20 степенната скала, полицата за изрядните водачи ще бъде 225 лв. Онези 0,6 % от водачите, причинили смърт на пътя, пък ще платят 1200 лв. застраховка или с 900 лв. по-скъпа застраховка.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Юни 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7374
GBP 2.4796 2.4887 2.2067
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив