Миналата година ръководството на БДЖ реши да създаде смесената компания, за да не съкрати 180-те работници, които се занимаваха със закритата дейност по колетни пратки в "Пътнически превози
БДЖ се сблъска с последиците от безсмислените антикризисни мерки, с които трябваше да намали разходите си, но без да съкращава работници. Вчера работниците в смесената компания между БДЖ и "Тип Топ Куриер" - "Парселс Деливери" АД, излязоха на протестен митинг, тъй като не са получавали заплати от април. Миналата година ръководството на БДЖ реши да създаде смесената компания, за да не съкрати 180-те работници, които се занимаваха със закритата дейност по колетни пратки в "Пътнически превози". Бързо обаче стана ясно, че ходът няма да даде желания резултат.
"Голямото обещание беше, че ще има бизнес. БДЖ не е изпълнявала ангажиментите към тези хора и най-вече към бизнеса", коментира председателят на железничарския синдикат Петър Бунев.
Оплакванията на работниците са, че от железницата не предоставят достатъчно фургони за пренос на пратки и че се намаляват с 50% влаковете, които ги превозват. Това били основните причини за забавянето на заплатите и намаляването на служителите с 30%. Бунев заяви, че фалитът на дружеството бил целенасочен и така щял да се направи път на други компании за колетни пратки, но с автомобилен превоз. В края на протеста стана ясно, че синдикалистите са договорили ремонт на още 4 вагона, които превозват колети със зам.-министър Камен Кичев, а в понеделник е насрочена среща с БДЖ и "Парселс Деливери", за да се обсъдят вариантите за стабилизирането на компанията.
На митинга присъстваха и работници от Национална компания железопътна инфраструктура, които за пореден път алармират, че са с отнети карти за пътуване, въпреки обещанията на транспортния министър Ивайло Московски. Министърът заяви, че картите по-скоро са забавени, а не спрени и обеща, че работниците ще получат отстъпките си.