Триковете за примамване на клиенти са вредни за обществото
Рекламите за бързи и потребителски кредити трябва да се забранят. Радикалната идея е на Петър Славов, председател на Надзорния съвет на ПроКредит Банк. "Няма голяма разлика между реклама за цигари и за бързи кредити. Всяка реклама, която мотивира неоправдано потребление, е вредна", посочи банковият шеф пред "Стандарт". Според него банките са длъжници на обществото. Абсурд е да се примамват клиенти с ниски лихви, които впоследствие скачат, да се правят трикове със скрити условия, описани с дребен шрифт в договорите. "Това не води до развитие нито на финансовия сектор, нито на икономиката, още по-малко на обществото", коментира Славов. Според него банките не трябва да негодуват срещу налагането на регулации от страна на държавата. Такива правила и ограничения предвиждат промените в закона за потребителския кредит, който ще се гледа днес в парламента.