След полската ЛОТ и турската "Пегасус" "Уиз еър" също бяга от наземния оператор "Суиспорт"
Битка за авиокомпании с изненадващи удари под кръста поведе един от наземните оператори на летище София - "Суиспорт". Швейцарската компания информира, че е подала две жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и е информирала Европейската комисия за "практики на летище София, които непрекъснато подкопават конкуренцията и по този начин създават неустойчива бизнес среда". До това се стигна, след като един от четиримата оператора на летището - гръцката "Голдеър хендлинг", намали таксите за обслужване и привлече двама от сериозните клиенти на "Суиспорт" - полската ЛОТ и турската авиокомпания "Пегасус". Вторият по големина авиопревозвач на летище София - нискотарифната "Уиз еър", също обяви, че се отказва от услугите на "Суиспорт" и се колебае в избора си между "Голдеър" и наземния оператор на аеропорта. Това изнерви швейцарците и противно на пазарната логика, те решиха да се жалват. Швейцарците са глобална компания за наземно обслужване на 195 летища по света, предлагайки специални условия за най-големите авиокомпании. Ръководството на "Суиспорт" е недоволно, че броят на наземните оператори на столичния аеропорт расте. Според запознати "Суиспорт" ще настоява броят на наземните оператори на летище София да бъде ограничен на двама с надежда да възстанови загубените си позиции. Но според представители на Асоциацията на българските авиокомпании именно конкуренцията на летище София е довела до сваляне на цените за наземно обслужване. Това дава глътка въздух на авиопревозвачите в борбата им за оцеляване при високите цени на керосина и стагнацията на пътуванията.