27 Декември 2024, 15:09 Днес (0) | Вчера (0)

За 10 минути от „Дружба” до „Младост” с трамвай

03 Ноември 2014 08:59 в. Монитор по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 3 ноември 2014, 09:00

Надземната железница намалява нивата на шума в района

Столичаните, които живеят в "Дружба 2”, ще могат да стигат до центъра на "Младост” само за 10 минути с трамвай. Бързото придвижване ще стане факт, след като бъдат положени релсите по трасето бул. "Копенхаген” - "Цариград-ско шосе”- магазин "Деница”. Трасето е част от мащабния проект за реконструкция на три релсови пътя, за които направление "Архитектура и градоустройство” обяви конкурс за проектиране.

Трамваят ще върви по бул. "Копенхаген”. Там през 1986 година е изградено трасе от ул. "Искърско шосе” до кв. "Младост”, но през 1995 година част от него е демонтирана. 15 години по-късно е възстановен участъкът  до ул. "Обиколна”. Сега трасето ще се продължи и ще минава под моста на бул. "Цариградско шосе”, като стига до ул. "Ген. Радко Димитров” в "Младост 1”, където ще има връзка с метрото. Линията ще бъде факт след изграждането на продължението на бул. "Копенхаген”, който сега е до бул. "Цариградско шосе”. Трасето ще е дълго 4400 м и по него ще се движат безшумни трамваи.

Другият релсов път, за който ще се търсят европари по ОП "Регионално развитие” за периода 2014-2020 г., ще е по бул. "Цар Борис III”. Трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в "Княжево”е строено през 1988 година и е дълго 7,1 км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. Предвижда се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Освен това на кръстовищата ще се поставят датчици, които ще обменят информация и по този начин
ще се пускат първо трамваите.

По този начин бул. "Цар Борис III” ще се превърне в скоростно трасе, като мотрисите ще могат да развиват до 70 км/ч. Общината вече е готова с проект за останалата част на трамвайната линия от Руски паметник.

Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Преди повече от 20 години в южната част на кръстовището бяха положени бетонови блокове с релси, по които трябваше да се изнесе движението на мотрисите, като напуснат кръговото. Това така и не стана, бетоновата основа се разруши, а част от релсите изчезнаха. Точно там ще са и първите затревени релси. Идеята е зелените релси да обхванат и цялото трасе по бул. "Македония”.

Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. "Александър Стамболийски” от бул. "Константин Величков” до трамвайното ухо "Западен парк”. То е построено през 1988 година и се нуждае от спешен ремонт. В момента част от релсите там са с деформирани панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи. След ремонта максимална скорост на трамвая ще бъде 50 км/ч.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 26 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив