Паркинг спира ремонта на бул. „Дондуков”
„Паяците” в столицата са напомпали печалбата на Центъра за градска мобилност до рекордните 4,3 млн. лв. за 2012 г. Приходите на синята зона и репатраците са 17,3 млн. лв. Центърът за градска мобилност (ЦГМ) е най-печелившото общинско дружество на София за миналата година, показват данните. Това каза вчера шефът на градския парламент в столицата Елен Герджиков.
По думите му по-високите приходи на ЦГМ не се дължат само на повечето места за паркиране и по-високата цена на синята зона, но и на по-високия контрол върху служителите. В същото време ЦГМ е натрупал повече дългове – 114, 6 млн. лв.
Приходите на общинските дружества в София за 2012 г. са над 1,59 млрд. лева, което според Герджиков е удовлетворителен резултат, предвид трудната финансова година. По думите му общото нарастване на приходите през 2012 г. спрямо 2011 г. е 9%, а разходите са се увеличили с около 10% през миналата година спрямо предходната. „Общата печалба на дружествата за 2012 година е 18,8 млн. лв.”, обясни Герджиков.
Подобрен финансов резултат показват търговските дружества „Столичен автотранспорт”, „Софийски имоти” и някои лечебни заведения, отчете шефът на СОС.
„Топлофикация София ”също е сред отличницитe с над 2,7 млн лв., но на фона на огромния дълг от близо 603 млн. лв. не може да се каже, че фирмата е печеливша. Все пак през миналата година са подновени 37 км тръби и се инвестира в нови когенерации.
Отличник по финансови резултати за миналата година е и „Метрополитен”. Неговата балансовата печалба е намаляла спрямо 2011 г. от близо 2,58 млн. лв. на 843 000 лв., но това се дължи на инвестиции във втория метролъч и в продълженията на първия.
На червено са общинските дружества „Егида”, „Озеленяване”, както и фирмата, която стопанисва лагери и почивни бази, „Галатея”. „Правим анализи и отчети как да заздравим тези дружества”, обясни Герджиков.
Междувременно стана ясно, че подземен паркинг ще отложи за догодина ремонта на бул. „Александър Дондуков”, обясни зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. Гаражът ще е под ул. „Бачо Киро” и бул. „Васил Левски”, а идейният проект ще бъде внесен до два месеца от главния архитект на столицата Петър Диков.