19 Октомври 2021, 18:16 Днес (13) | Вчера (13)

Сменяме шофьорската книжка до три дни

08 Септември 2021 14:15 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 8 септември 2021, 13:46
МВР, илюстративна снимка

При нужда от допълнителни проверки, както и при технически или софтуерни проблеми услугата по издаването може да стане обикновена

При подмяна на шофьорска книжка заради изтичане на валидността, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, може да бъде заявена ускорена услуга за издаване - до три работни дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена "Пътна полиция" при Столичната дирекция на вътрешните работи или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи (МВР), съобщиха от ведомството. Чуждестранна шофьорска книжка се подменя с българска при обикновена услуга в срок до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена "Пътна полиция” при СДВР или областна дирекция на МВР.
От полицията напомнят, че български личен документ се издава въз основа на подадено заявление по образец. Заявленията с обикновена поръчка за подмяна на българско свидетелство за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на постоянния адрес от едно населено място в друго населено място, или на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, се подават в районните управления (РУ) при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес, в звената "Български документи за самоличност” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина. При установена необходимост от допълнителни проверки, както и възникнали технически и/или софтуерни проблеми, свързани с издаването на български личен документ, са основание издаването на български личен документ чрез бърза, експресна или ускорена услуга да се трансформира в обикновена услуга.
Свидетелство за управление на МПС се издава след придобиване на правоспособност по Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Издаването и подмяната на документа се извършва на основание на заявление по образец, подадено лично в звената "Пътна полиция” на СДВР/ОДМВР по постоянния адрес на заявителя и след представяне на лична карта, временна карта за самоличност или паспорт. Заявление за издаване на свидетелство за управление на МПС може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно. При подаване на заявлението лицето може да посочи, че желае да получи готовото свидетелство за управление на МПС в РУ, звеното "Български документи за самоличност” или звеното "Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес.
Заявленията за подмяна с българско свидетелство за управление на МПС, както и за замяна на чуждестранно свидетелство за управление на МПС, се подават в звената "Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес. На чужденците с разрешено пребиваване в Република България и с придобита правоспособност съгласно ЗДвП се издава свидетелство за управление на МПС по реда на Глава четвърта "Условия и ред за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство” въз основа на подадено заявление по образец.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив