Kakви дистрибуционни канали използват застрахователните компании при предлагането на своите продукти? Кои са най-актуалните и най-успешните?
Каналите за дистрибуция на застрахователните компании са разнообразни. Компаниите използват както традиционни, така и алтернативни възможности за разпространяване на своите продукти. Най-разпространеният начин е предлагане на продуктовата гама в застрахователни агенции и офиси, както и чрез застрахователни брокери и агенти. Това са т.нар. традиционни канали за дистрибуция. Освен тях в последните години се развиват и различни алтернативни канали за продажба. Прави впечатление тенденцията за сътрудничество между банковите и застрахователни компании и предлагането на комплексни финансови услуги от една точка. Икономически изгодно съчетаване и предлагане на банкови и застрахователни продукти и услуги чрез общи канали на разпространение и обща база от клиенти е едно от най-разпространените определения за т.нар. банково застраховане (Bank Insurance, Banк Аssurance, All finance). To обхваща различни форми на съвместна дейност между банкови и застрахователни институции, една от които е кръстосани продажби на банкови и застрахователни продукти от банкови служители. Сравнително нов алтернативен начин у нас е е подаването на онлайн заявка за застраховане. Това стана възможно със законодателното регламентиране на онлайн предлагането на финансови услуги от разстояние.
Ако не сте намерили точния отговор на Вашия въпрос, моля задайте ни го и ние ще публикуваме желаната от Вас информация.
Благодарим Ви!