Kakви дистрибуционни канали използват застрахователните компании при предлагането на своите продукти? Кои са най-актуалните и най-успешните?
Каналите за дистрибуция на застрахователните компании са разнообразни. Компаниите използват както традиционни, така и алтернативни възможности за разпространяване на своите продукти. Най-разпространеният начин е предлагане на продуктовата гама в застрахователни агенции и офиси, както и чрез застрахователни брокери и агенти. Това са т.нар. традиционни канали за дистрибуция. Освен тях в последните години се развиват и различни алтернативни канали за продажба. Прави впечатление тенденцията за сътрудничество между банковите и застрахователни компании и предлагането на комплексни финансови услуги от една точка. Икономически изгодно съчетаване и предлагане на банкови и застрахователни продукти и услуги чрез общи канали на разпространение и обща база от клиенти е едно от най-разпространените определения за т.нар. банково застраховане (Bank Insurance, Banк Аssurance, All finance). To обхваща различни форми на съвместна дейност между банкови и застрахователни институции, една от които е кръстосани продажби на банкови и застрахователни продукти от банкови служители. Сравнително нов алтернативен начин у нас е е подаването на онлайн заявка за застраховане. Това стана възможно със законодателното регламентиране на онлайн предлагането на финансови услуги от разстояние.