28 Септември 2024, 20:22 Днес (0) | Вчера (0)

Delta Air Lines обмисля да поръча 125 Boeing 787 за $20 млрд.

19 Юни 2007 10:56 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Американският превозвач Delta Airlines официално излезе от процедурата по банкрут на 30 април след 19 месеца на преструктуриране, припомня Wall Street Journal

Третата по активи американска авиокомпания Delta Air Lines вероятно ще поръча 125 самолета Boeing 787 от авиоконцерна Boeing (BA) до края на текущата година. Информацията за това излезе в електронния дайджест на авторитетното издание Wall Street Journal, което се позовава на изказване на оперативния директор на Delta Джим Уайтхърст.
Стойността на поръчката, която в момента е в процес на обсъждане, може да достигне $20 млрд. по каталожни цени.
Представители Delta са отказали коментар, както и представители на Boeing, присъстващи на 47-ото международно авиоизложение в Ла бурже, са отказали да коментират съобщението.
Американският превозвач Delta Airlines официално излезе от процедурата по банкрут на 30 април след 19 месеца на преструктуриране, припомня Wall Street Journal. Компанията успя да намали годишните си разходи с $3 млрд. и да пренасочи трафика на пътници към по-обещаващите международни дестинации. Доскоро губещата авиокомпания успя да отчете нетна печалба през последните две тримесечия, след като се отказа от по-нискодоходните вътрешни полети в САЩ.
Delta Airlines пусна на трети май нови акции на Нюйоркската фондова борса (NYSE). Според експерти обаче ценните книжа едва ли ще се приемат с ентусиазъм и не се очаква по-значимо поскъпване с началото на търговията.
Новите акции на Delta Airlines вече се търгуват предварително. Пазарните им цени обаче предполагат, че авиокомпанията ги е надценила преди официалната им продажба. Цената на предварителния пазар стигна $20.91 за акция.
Инвеститорите като цяло са негативно настроени към акциите на авиокомпаниите, особено в условията на забавяне на американската икономика. Очакванията са по-слабото търсене на самолетни билети да доведе до нова ценова война. Досега американските превозвачи успяха да постигнат дълъг период на почти изравнени цени, припомнят анализатори на сектора.
Според съветници на дружеството след края на този период Delta Airlines трябва да има пазарна стойност между $9.4 и $12 млрд. Тази оценка води до очаквания за продажба на новите акции на цена между $23.50 и $30. Дори и при по-консервативната прогноза Delta Airlines би станала втората по капитализация американска авиокомпания. Дружеството се опитва да привлече инвеститорите и с оптимистична прогноза за печалба през 2007 г. в размер на $456 млн. Тази сума би дала на Delta Airlines уникално съотношение на цена на акция - печалба, отчитат експерти.
В средата на септември 2005 година Delta поиска да бъде поставена под закрилата на глава 11 от Закона за фалитите на САЩ, според която компанията преустановява трансфер на парични преводи по пенсионните си сметки.
Това стана на фона на опитите на два Сенатски Комитета да подготвят промени в пенсионното законодателство, касаещо търговските авиолинии, според които на сектора са дават значително по-големи привилегии, в сравнение с обичайните.
Трите пенсионни плана на Delta покриват пенсиите на над 106 000 човека. Активите в момента са едва $6.9 млрд., докато задълженията надхвърлят $17.5 млрд., според данни на PBGC.
Според предварителните оценки на Гаранционния фонд, авиокомпанията ще трябва да гарантира активи на стойност $8.4 млрд., за да покрие очертаващия се в краткосрочна перспектива дефицит от $10.6 млрд. Очакваше се дефицитът по пенсионните програми на Delta Air Lines може да достигне $23.3 млрд.
Освен Delta Air Lines, и Northwest Airlines обяви фалит и потърси подкрепа от съда в Ню Йорк, занимаващ се с банкрути.
“Това показва, че американската авиационна индустрия е изпаднала в най-тежката си криза от началото на 90-те години, след като четири от седем най-големи американски авиопревозвача обявиха фалит” – коментира агенция Bloomberg.
Паралелно с молбата за защита от фалит, която подаде Delta Air, това направиха още United Airlines и US Airways.
Поставени под закрилата на чл. 11 компаниите могат да продължат дейността си по преструктуриране, като спрат да плащат дълговете си.
В аргументите към съда ръководствата на двете компании се позовават на високите разходи за гориво и труд, както и на конкуренцията на нискобюджетни авиокомпании, предлагащи евтини билети.
Положението на компаниите започна да се влошава драматично в последната година, когато цената на петрола се увеличи с повече от 40%, което увеличи и експлоатационните разходи на превозвачите.
“Единственият начин да остане на пазара е след известен период на стабилизация Delta Air да започне да трансферира към пенсионните планове” – посочва агенцията.
PBGC е създадена за защита на пенсионните натрупвания на гражданите и единственият начин да изплува е да се предприемат спешни законодателни мерки от страна на Конгреса. Повече от година в американския парламент престоява проектозакон, който би трябвало след приемането му да стимулира работодателите да превеждат средства по сметки на PBGC. По думите на шефа на Центъра на федералните финансови институции на САЩ (Center on Federal Financial Institutions) - Дъг Елиът (Doug Elliott), който проведе одиторска проверка на дейността на Корпорацията - "поместените във финансовия отчет на Pension Benefit Guaranty Corporation цифри безусловно сочат прогресиращото влошаване на състоянието на фонда за застраховане на пенсиите на американците.
По неговите прогнози, ако ситуацията се запази, към 2021 година средствата по сметките на корпорацията просто ще свършат. Влошаването на финансовото състояние на Корпорацията е предизвикано от проблемите в авиационния сектор, който е основен донор на PBGC. В одиторския доклад са посочени и примерни обеми средства, които ще бъдат изискани от отделни компании от пенсионно-застрахователния сектор, които засега все още не са го направили.
Посочената сума по такива искания е в размер на $17 млрд. само за миналата финансова година. Корпорация за гаранция на пенсионните вноски е федерално самофинансиращо се предприятие. Основната й задача е да гарантира изплащането на базови суми по определени типове частни пенсионно застрахователни програми в случай на прекратяване на изплащането им от дадена компания.
Средствата по сметките й постъпват от работодателите и служещите, на базата на даден процент удръжка от работните заплати. PBGC се управлява от Съвет на директорите, в който по правило влизат министрите на труда, търговията и финансите на САЩ.
От началото на текущата година US Airways Group Inc. На няколко пъти направи оферти към Delta Air Lines. Последното предложение предполага на необезпечените кредитори на Delta да се изплатят $5 млрд. кеш и 89.5 млн. акции на US Airways. По този начин на основата на цената, при която акциите затвориха борсовата търговия в сряда, стойността на цялата сделка ще достигне $10.2 млрд.
В същото време US Airways твърди, че при използването на същите методи на оценка, които използва Delta при отчитането на индивидуалните пенсионни сметки на служителите си, сумата, на която могат да разчитат необезпечените кредитори на Delta ще бъде в диапазона от $12.7 млрд. до $15.4 млрд. Тази сума надхвърля значително рамките на $9.4 млрд. до $12 млрд., които планираше да заплати самата Delta, за да запази независимостта си.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7533
GBP 2.4796 2.4887 2.3443
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив