Преди да назначат някого на работа германските работодатели все по-често се активизират в търсенето на поверителни информации за тези, които кандидатстват за ново работно място, посягат към търсачките в Интернет и разглеждат страниците
Преди да назначат някого на работа германските работодатели все по-често се активизират в търсенето на поверителни информации за тези, които кандидатстват за ново работно място, посягат към
търсачките в Интернет и разглеждат страниците.
Според най-ново проучване цели 28 процента от анкетираните фирми редовно използват информации за лицата, които им предоставя Интернет, а половината от тях признават, че са започнали разследването
преди първия разговор. Поради това страхът у тези, които имат собствен профил в Интернет във Фейсбук и на него са поставили някои интимни и пикантни фотографии, че те ще бъдат видени и от някой,
който може би не трябва да ги вижда, във всеки случай е оправдан.
Според това проучване в търсенето на информации, които по правило се намират в молбите за работа, на работодателите най-често служи именно Фейсбук и студентските мрежи като германската Щуди Б3. За
разлика от снимките от партита и различни концерти, на които работодателят по правило гледа негативно, информациите за някой социален ангажимент или описанието на хобито на този, който кандидатства
за някое работно място, у около 62 процента от шефовете оставят позитивно впечатление.
Това, което също така може да събере негативни точки е, ако някой публично, тоест в Интернет, се изрази негативно за своето бившо работно място, посочва БТА. Според най-новите проучвания цели 76
процента от работодателите са заявили, че писането на негативни подробности за предишното работно място, за колегите и за работната атмосфера показват лицето в негативна светлина.
Германският министър за защита на потребителите Илзе Айгнер предупреди хората да бъдат внимателни, когато става дума за публикуване на лична информация на страниците в Интернет. Несериозното и
наивно писане за лични и интимни подробности по Интернет може сериозно да застраши нечия кариера, заяви Айгнер.
Федералният директор за защита на данните Петер Шар в същия смисъл предупреди гражданите да бъдат внимателни, но добави, че всеки , който в Интернет напише нещо за себе си, трябва да знае, че това
нещо ще бъде намерено и прочетено от други хора.
Шар подчертава, че освен работодателите информациите, които свободно кръжат из различни мрежи, все повече служат и на агентите на различни осигурителни дружества и на хората, даващи апартаменти под
наем.
Но от друга страна, макар резултатите от това изследване да изглеждат страшни, те показват и нещо позитивно. 36 процента от компаниите твърдят, че при търсенето на по-конкретни и по-сигурни
информации за евентуалния бъдещ работник никога не биха се опрели на информациите, които им дава Интернет, тъй като, както изтъкват, никога не се знае всъщност кой и защо е поставил в Интернет тези
данни.
БР