27 Септември 2024, 16:24 Днес (0) | Вчера (0)

Държавни пари в частен джоб или за напъните на кабинета да яхне застрахователната тема

01 Декември 2005 10:55 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Разсъждения по темата за ограмяването на населението, правителството и парите и там някъде около тях застраховката "Гражданска отговорност"

Мине-не мине и току правителството измисли по нещо -  хем да е на полза роду, хем да отчете дейност. Така, по традиция и вълкът е сит, и агнето -цяло.
Европейската дата за присъединяването ни в ЕС все по-настойчиво чука на вратите на страната. Едно от задължителните условия, без които няма да влезем в обществото на европейските страни, е автозастраховката „Гражданска отговорност“. Ако поне 90 на сто от колите нямат такава, Европа ще ни се стори още по-далеч, отколкото е, предупреждават оттам. А сега само малко над половината от подлежащите на застраховане у нас имат полица. Затова правителството мъдро и мащабно реши да измисли нещо. И нещото взе да се мъти – „Национална кампания за повишаване на обхванатите от застраховка „Гражданска отговорност“ автомобили“. Дали ще се измъти, е друг въпрос. Но нека видим от кухнята какви ги мисли с това нещо правителството:
Основните цели на кампанията
Ясно е, че с нещото кабинетът смята да повиши броя на застрахованите коли, а оттам- да ограмоти хората така, че по принцип занапред да не се налага отново да им напомня какво са длъжни да правят.
За да не изглежда като задължителна, кампанията има за цел да направи застраховката да изглежда необходима. Затова правителството ще предложи на хората „комуникация на базата на осъзнаните последствия и рискове при настъпване на събитие за незастрахован водач“, т.е., преведено на български: глей кво ш`ти се случи, ако не си застрахован.
Кампанията има за цел още да направи обществото нетърпимо към собствениците на незастрахованите МПС-та.
Дотук е ясно – това е европейски подход на убеждаване, искам да кажа, че и в Европа си провеждат такива кампании сред населението.
Оттук насетне нещото, наречено кампания, вече буди сериозни съмнения като какво ще се излюпва –  като „на полза роду“ деяние или като безрезултатна нефелност, отчетена обаче от правителствената статистика като ТЧГ (точка червена голяма). И, естествено, с усвоени от нечий частен джоб държавни пари. Защото близка до кабинета рекламна агенция движи проекта.
Самата кампания има идея да премине през медиите като отразена обществена кампания (или правителствен PR, не знам). Какво имам предвид: каручки, теглени от магарета, ще преминат централните части на София. В каручките луксозно облечени момичета и млади мъже ще раздават печатни пособия за повишаване застраховката ГО. Целта-незастрахованата кола е равна на каруца-застраховайте!
Друга тема: клипове по БНТ и БНР и, внимание, по радиата "Сигнал+" и "Веселина" и Телевизия „Планета“?! Защо точно по тези медии - вие решете. Може би там са най-големите нарушители и нередовни водачи ... но това е друга тема. Та, ТВ-клиповете ще разказват три  житейски драми – на пострадал от ПТП с нередовен водач, представител на Гаранционния фонд и осъден от Гаранционния фонд. Намирисва на латинодрама от сорта „разплачи майка-убий баща“.
Трети етап на кампанията е национална лотария за онези, които са се застраховали. Само че, вместо пилета и щафети салам, се предлага тематично бензин. Голямата награда – тук нека внимават от Комисията за защита на конкуренцията – е един автомобил последен модел от вида на застрахования (Сега ме е яд, че IT-технологиите не са толкова напреднали, защото при прочитане на последното, трябваше да чуете фанфари и да се телепортирате на червено килимче. Но, както и да е).
И това добре, ще кажете.
Като се има предвид обаче мащаба на въображението в кампанията, някак конфузно звучи отпуснатият бюджет от 60 000 лв.+ ДДС. Още по-конфузно обаче звучат сроковете.
Защото, ако не сме си погледнали календара, вече е началото на декември. В момента народните избранници четат точките от Кодекса за застраховане. Та, ако всичко това - окончателно решение, обнародване, стартиране на ограмотяване - все пак стане овреме, какъв ще е истинският ефект от тази грандиозна по замисъл и, по мое мнение, не толкова грандиозна по въображение, кампания?
Ето тук идва краят на приказката за  дейността на правителството.  За вас остава поуката - нещото на полза роду ли е, или отчитане на  дейност. И на пари.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7533
GBP 2.4796 2.4887 2.3443
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив