Корабособствениците на потъналите съдове, които нанесоха чудовищни екологични щети ще бъдат обезщетени вероятно с под $1,5 млн.
Шестте морски съда, които изсипаха тонове гориво в Керченския залив миналият уикенд, са били застраховани в “Ингосстрах”.
Руската компания е официален застраховател на собственика на пострадалите танкери - ОАО “Волготанкер”.
Началникът на управлението за застраховане на морски съдове и отговорността на корабособствениците в “Ингосстрах” Сергей Турбицин, след като мине разследването за катастрофите, определянето на
пострадалите страни и размера на щетите, ще може да се говори за сумата, която ще бъде изплатена за ликвидация на щетите, както и размера на обезщетенията.
Застрахователят е назначил адвокатската кантора “Юринфлот”, както и компанията Seaborn Services, които ще защитават интересите му.
Освен танкерите в “Ингосстрах” са застраховани и другите кораби, които са се намирали в същия район по време на бурята - буксирът МБ-1224 на Волжкото параходство, корабът за насипни товари Willow
на турската компания Rain Shipping Inc., както и двете баржи Dike и Demetra на компанията Prime Shipping.
В “Ингосстрах” е презастрахован и украинския шлеп “Вера Волошина”, на корабособственика “Търговски флот Донбас". Първоначалната полица е издадена от украинската компания “АСКА”. Освен потъналите
танкери, всички кораби, които са се намирали в района по време на бурята са пострадали в определена степен, като най-сериозни щети между тях са понесли Willow и “Вера Волошина”. Щети има и около
товарния кораб “Измаил”, возещ метал за Сирия, който потъна близо до Кримския полуостров.
Както посочва заместник изпълнителният директор на “Ингосстрах”, компанията е застраховала над 2 500 кораба, с част от които често се случват инциденти. От началото на годината по искове,
свързани с корабоплаване “Ингосстрах” е изплатил над $30 млн. по преки договори за застраховане.
Допълнително презастрахователната защита е оформена по договори за непропорционално вторично покриване на риска. Това означава, че на презастрахователите се предават по договори “каско” на кораби
всички рискове, които надхвърлят $1.5 млн., а по отговорност на корабособствениците – всички искове за над $3 млн. по всеки отделен случай.
В “Ингосстрах” очакват, че застрахователните загуби включително презастрахователните обезщетения за всичките кораби, които понесоха щети от бурята, есва ли ще надхвърлят $1.5 млн.
Лошото време, придружено с ураганни ветрове и вълнение от 6-7 бала, стана причина за тежка екологичната катастрофа в Черно море. Най-малко 2 000 тона нефт изтекоха в Керченския провлак, който
свързва Азовско с Черно море.
"Това е най-тежката екологична катастрофа в Черно море и работата по нея може да продължи години, особено ако мазутът потъне на морското дъно", предупреди Олег Митвол от руската агенция за опазване
на околната среда.
Едва вчера руската агенция ИТАР-ТАСС съобщи, че е приключила работата по почистване на Керченския залив от петролни продукти.
По крайбрежието са събрани 5.5 тона гориво. В морето са изхвърлени около 2.5 тона абсорбиращи вещества за неутрализация на въздействието на разлятото гориво, съобщиха от Южния регионален център на
Министерството на извънредните ситуации на Русия.
Бреговата линия проверяват патрули на морската пехота, екипи на Министерството на извънредните ситуации и студенти доброволци от университетите в Краснодарски район.
Според руски експерти причината за екологичното бедствие е несъобразяването с обстоятелствата и пускането в открити води на танкер, пригоден за речно плаване. Руската прокуратура обяви, че на
капитаните на двата танкера и на дежурните по вахта ще бъде потърсена наказателна отговорност.
Заради замърсяване с мазут 30 хиляди птици вече са измрели в Керченския пролив. Още толкова са със залепнали пера от течното гориво и скоро също ще умрат, съобщи агенция “Новости”.
Заплахата за екоравновесието в района идва и от хилядите тонове сяра и мазут, изпуснати в Черно и Азовско море, които са истинско екологично бедствие.
Според официалните данни на руските власти 6800 тона сяра са се изсипали в Керченския пролив и в акваторията на Черно море.
“За възстановяването на екоравновесието в Керченския пролив ще е нужен не един месец. Това е сериозно произшествие, изискващо много възстановителни и рекултивационни мероприятия", Олег
Митвол.
Скоростта на вятъра в Азовско море достигна 32 метра в секунда, а вълнението - 7 бала. Метеорологичните условия в района продължават да са неблагоприятни.
Над 30 съда, чиито капитани са реагирали своевременно на предупреждението за буря, са успели да се скрият в Азовско море.
По други сведения обаче съобщенията за рязкото влошаване на времето вечерта на 10 ноември е било разпространено от властите прекалено късно и много капитани не са успели да изведат корабите си в
безопасни райони.