38% ползват заем, за да покрият домакински разходи, 30% – за ремонтни дейности у дома, а 14% – за консумативи на колата
46% от българите са кандидатствали за кредит онлайн през 2021 г. Това показва, че тегленето на кредити през Интернет продължава да е по-предпочитаният подход. Данните са от скорошно онлайн
проучване на кредитния пазар, подготвено от маркетингова агенция и изцяло финансирано от водещата компания за небанкови потребителски кредити Кеш Кредит. В него взеха участие немалък кръг от хора
от градско население.
Проучването показва още, че през 2021 г. предпочитаният размер на кредит е 1000 лв. с период на връщане 6 месеца. Най-чести причини за тегленето му са: домакински консумативи (38%), ремонти
дейности у дома (30%), разходи по колата (14%) и медицински разходи (12%). Макар 72% от хората да предвиждат да намалят харчовете си, ако има следващ локдаун, често се появяват разноски, които
трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива.
Данните показват още, че 48% от българите обръщат най-голямо внимание на условията по кредита, когато настъпи моментът да избират компанията, на която да се доверят. Те се интересуват и правят
сравнения къде условията са най-изгодни спрямо техния финансов профил и на база на това формират избора си. За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта
на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност.
Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със "скрити такси", което неизбежно увеличава рисковете.
Уповавайки се на проучването, се формира още едно заключение: за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили са по-добрите лихвени такси. 23% от
потребителите ще предпочетат конкурентна компания ако намерят по-добри условия по кредита, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.
"Две от основните ни ценности в компанията, доверие и прозрачност, ни служат като компас, който да ни навигира за посоката, в която трябва да вървим, когато градим отношенията ни с клиентите.
Проучването ни показа за пореден път колко е важно за клиентите ни да знаят, че може да разчитат на надежден партньор, който да им предлага максимален комфорт при обслужването и прозрачни условия.
Все повече сме устремени към идеята да градим доверие у клиентите си и да се вслушваме в техните нужди и потребности", каза Станислава Стратиева, маркетинг мениджър на Кеш Кредит.
Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост – нещо напълно обяснимо,
предвид вече 2-годишния живот в условия на пандемия.
Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години, сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт
със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия.