Банките ще предлагат биометрични решения от aприл 2019 г. като част от усилията на компанията за подобряване на преживяването по време на пазаруване
Mastercard обяви, че от април 2019 г. потребителите ще имат възможност да използват биометрични данни, сред които пръстови отпечатъци и лицево разпознаване, за да се идентифицират по време на пазаруване и разплащане. Увеличената наличност на биометрични функционалности на таблети и смартфони, ясните предпочитания на потребителите към този вид решения, както и новите регулаторни изисквания на Европейския съюз, са сред факторите, които гарантират, че това е точният момент за въвеждането на биометричните решения, като начин за масово валидиране на дигиталните плащания.
По-голямата част от потребителите – близо 93%, предпочитат биометрични данни пред конвенционалните пароли за валидиране на плащанията. Според скорошно проучване на Оксфордския университет 92% от банковите специалисти се обявяват за въвеждането на биометричните данни като нов стандарт при разплащане.
Представителите на банковите институции отбелязват, че когато опцията за биометрично разпознаване е налична, потребителите са по-склонни да правят и заплащат по електронен път своите покупки. Процентът на отказани трансакции може да спадне с до 70% в сравнение с други методи като например еднократна парола, изпратена чрез смс. Всичко това води до значително подобрено потребителско преживяване.
"Биометричните технологии напълно отговарят на очакванията на потребителите да получат сигурни платежни решения, в съответствие с увеличеното напоследък дигитализиране на начина на живот. Това може да бъде от голяма полза за клиентите, търговците и банките, като подобри преживяването и гарантира сигурността на трансакцията при пазаруване", коментира Хавиер Перез, президент Mastercard Европа.
Съществуващите методи за доказване на идентичността онлайн често отказват потребителите и те излизат от онлайн магазина, ако процесът по разплащане би им отнел много време или изглежда сложен. Един от начините за разрешаване на този проблем е преминаването от разчитането на това какво знаят потребителите (пароли) и какво притежават (карта или умно устройство) към това какво притежават (мобилен телефон) и кои са самите те (биометрия).