24 Април 2024, 21:35 Днес (12) | Вчера (6)

Готови ли сте за дигитална трансформация?

28 Ноември 2016 16:10 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 28 ноември 2016, 15:51
Getty Images

Изкуственият интелект, индустрия 4.0 или изчисленията в облака са само част от примерите за нови технологии, които напълно са променили начина ни на работа, общуване и взаимодействие едни с други. Предвид непрестанния ръст на дигитализацията, едва ли има бизнес или индустрия, които да не са засегнати от тази трансформация - организационните структури, веригите на стойността и цели бизнес модели се променят из основи. Оцеляването на бизнеса зависи все повече от това до каква степен той успява да се адаптира и отговори на тези промени. Но какви специални умения са нужни на мениджърите в дигиталния свят и има ли работеща формула за постигане на успешна дигитална трансформация? Д-р. Астрид Клайнханс-Роле, управляващ директор на WU Executive Academy, отговаря на тези въпроси.

Дните, когато мениджърите се чудеха дали бизнеса им и те самите биха били засегнати от дигиталната трансформация отминаха. Скорошно проучване на Виенския икономически университет сред 2800 водещи управляващи директори в Австрия и Германия, показва че 77% от тях смятат дигитализацията за най-значимата тенденция досега, оказала влияние върху бизнеса им. Така че днес, всеки мениджър е дигитален мениджър. Решаващият въпрос за бъдещето на бизнесите ще бъде "Как да се трансформират в " дигитални предприятия" най-бързо и ефективно?". Ключът към отговора на този въпрос е дигиталното лидерство, а то може да се научи, дори и от тези, които не принадлежат към цифровото поколение.

Пирамида на уменията на дигиталния мениджър

 "Има три умения, които всеки дигитален мениджър трябва да притежава. Погледнете на тях като на пирамида," казва д-р Астрид Клайнханс-Роле, управляващ директор на WU Executive Academy. В основата на пирамидата е мениджърите да развият стратегическо разбиране за новите правила на пазара - кои икономически тенденции са водещи в дигиталната трансформация и кои догми и познати закони на бизнеса трябва да се поставят под въпрос. Следващата стъпка е 360-градусовото лидерство – това да се предложи както на млади, креативни дигитални експерти, които обучават по-възрастните си колеги, така и на установения мениджърски екип, гъвкаво ежедневно лидерство в открита организационна среда.  Във времена на значителна несигурност и промени, бизнесите трябва да приложат специални форми на организация и специални начини за работа, които им позволяват да се фокусират върху клиентите и да работят по взаимосвързан, гъвкав и експериментален начин. На върха на пирамидата са иновациите и стратегиите: Как мениджърите да се уверят, че бизнес моделите са развити така, че да осигуряват не само дългосрочна печалба, но и постоянната комуникация на клиентите с организацията чрез дигитални средства, и че продуктите и услугите са съвместно разработени чрез процеса на "co-creation"?

"Най-голямото предизвикателство пред мениджърите е непрекъснато да преоткриват организациите си. За да направят това, им трябва не само определен начин на мислене, но и специален ноу-хау, така че да могат бързо и успешно да навигират в променлива, несигурна и сложна среда, като същевременно водят група от различни хора, които не са типични служители, включително соло предприемачи, хора, работещи на свободна практика и бивши членове на персонала", обяснява д-р Клайнханс-Роле.

8 стъпки за постигане на успешна дигитална трансформация

Днес всички мениджъри знаят, че дигиталната трансформация засяга организациите им. Това, на което WU Executive Academy набляга силно по време на програмите си, които също обръщат внимание на дигиталната трансформация, е как тя да бъде постигната на практика. В сътрудничество с австрийския експерт по дигитално лидерство Мартин Гисвайн, наскоро стартира програма в 8 стъпки, която да напътства мениджърите в процеса на трансформация. Д-р Клайнханс-Роле посочва стъпките:
 "На първо място, мениджърите трябва да са запознати с трансформацията (1). Защо е необходимо за организацията да се промени и на къде трябва да се насочи? Следващата стъпка е разработване на сценарий (2), например използването на различни методи, за да бъдат ефектите от промяната в технологичните и икономическите парадигми видими, и поставянето на стратегията в контекст.  (3) Съответства ли избраният процес на трансформация на общата корпоративна стратегия? След това, корпоративните инвестиции (4) имат за цел да внесат иновации в организацията, например чрез включване на стартъпи в трансформационния процес. Разбира се, организацията също трябва да претърпи технологична (5) и културна (6) трансформация, което е безспорно най-голямото предизвикателство. Трансформацията в дигитална организация не може да бъде успешна, освен ако процесът не е съпроводен от непрекъсната вътрешна и външна комуникация (7). По време на целия процес на трансформация, се наблюдава един цикъл на повторяемост: всички стъпки се преоценяват многократно, а накрая се прави цялостен анализ (8).

Тези 8 стъпки представляват успешна формула, която позволява на мениджърите да постигнат дигитална трансформация в организациите си за 12 месеца.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив