През последните години лендинг страниците (т.нар. landing pages) се наложиха като все по-използван инструмент за маркетингови кампании в интернет. Те са относително лесни за създаване и ако са изпълнени добре, имат потенциала да привлекат голям брой нови клиенти или да доведат до друг тип взаимодействие с аудиторията.
"През последните месеци отчитаме сериозен ръст в използването на лендинг страници от българските фирми, които залагат на този инструмент за все по-широк спектър от маркетингови инициативи", обяснява Василена Добрева, маркетинг специалист в българската уеб агенция Грайнд Уеб Студио, която има опит от стотици интернет проекти в България, Великобритания, САЩ и др. страни. В момента компанията разработва софтуерен инструмент за лесно създаване на лендинг страници, който скоро ще е наличен на пазара и ще е безплатен за използване. С него всеки желаещ ще може с няколко клика да си създава такива страници, без да има опит като програмист.
Лендинг страницата е отделна уеб страница, изграждана най-често с маркетингова цел, която представлява мощен инструмент за привличане на нови клиенти или потребители, както и за взаимодействие с
различни аудитории. Тя не е синоним или заместител на фирмения уеб-сайт и има много фокусирана цел – привличане на нови клиенти, промотиране на нов продукт или услуга и трафик към официалния сайт.
Най-често тя е "мястото" в интернет, до което достига потребителят, след като е кликнал на рекламен банер, текстов линк, реклама в социалните мрежи или е извършил друго действие.
По-долу са приложени десет съвета, които екипът на Грайнд Уеб Студио споделя с всички, желаещи да създават по-ефективни лендинг страници.
Информативно и полезно съдържание
На лендинг страницата потребителят очаква да види полезна информация и отговори на въпросите, които би могъл да си зададе. Затова е от ключово значение да не го "бомбардирате" с рекламни послания,
а да му предоставите стойностно и полезно съдържание.
Фокус върху една тема
Не би било добре лендинг страницата да разконцентрира потребителя, нито да го стряска с ефекти и излишни функционалности, когато я отвори. Нека фокусът да е един.
Стегнато и ясно заглавие
Заглавието трябва да е изцяло свързано с повода, заради който потребителят е отворил страницата. То играе ключова роля за привличане на вниманието и за убеждаване, че си заслужава да се прочете
останалата част от съдържанието на лендинг страницата. При избора на заглавните думи и послание е важно да се има предвид към кого ще е отправено то, по какъв начин и защо си струва да занимаваме
посетителя на страницата с нашия продукт или услуга. Добре е още в заглавието да бъде осигурено решение на даден проблем, а използването на хумористичен елемент може да бъде в плюс. Текстът под
заглавието също е от значение. Той е по-дълъг, обстоятелствен и пояснява заглавната част. Обикновено подзаглавието отговаря най-точно на въпроса "Защо" на бъдещия клиент.
Дизайн
Лендинг страницата не трябва да има същия дизайн, какъвто притежава официалният сайт на компанията. Тя трябва да е изключително персонализирана и продуктово ориентирана, както и изцяло съобразена с
тематиката на маркетинговата кампания, за която е създадена. В никакъв случай не трябва да натоварва, както откъм код, така и от потребителска гледна точка.
Шрифтове
Добре е да има както големи изображения, така и големи шрифтове, които да са семпли, но да приковават погледа на потребителя. Използването на големи и привличащи шрифтове вече се налага като една
от водещите и изключително резултатни тенденции в бранша.
Не пишете за вас, а за клиентите
Често срещана грешка е лендинг страницата да е изпълнена с информация за компанията и хвалебствия по неин адрес. Успешните landing page проекти обаче не дразнят с прекалено много съдържание за
организацията, а са изцяло ориентирани към посетителите. Напишете кратко и ясно защо вашият продукт или услуга трябва е правилният избор и дайте на потребителя причина да избере именно вас.
Повече "въздух"
Използвайте булети, иконки и пиктограми, когато изброявате преимуществата или функционалностите. Това ще остави своеобразен "въздух" и ще представи по ефектен и оригинален начин информацията.
Повече мултимедия
Разкрийте историята като си служите с повече изображения и видео. Визуалното съдържание се възприема и запомня много по-лесно. Визуализацията първо трябва да пресъздаде най-точно посланието за
продукта или услугата, след което да предизвика определена емоция. Инвестицията в изграждане на емоционално въздействие увеличава шансовете за достигане до потребителя. Често това е достатъчно той
да остане на страницата и да извърши очакваното действие.
Приканване към действие
Всички останали елементи от успешната лендинг страница имат една цел – подканват потребителя към определено действие (т.нар. call-to-action). Това може да става чрез контактна форма, call-to-action
бутон или по други начини. Тези елементи също не бива да дразнят, а по естествен начин да насърчават потребителя да вземе решение и да пристъпи към следващата крачка. Те трябва да са
най-забележимата част от страницата и да се открояват от останалото съдържание. Това може да стане чрез уникален избор на цветове или текст.
Изпробвайте различни варианти
Макар и да са базирани на дългогодишния опит на фирма Грайнд Уеб Студио, тези съвети не са универсални и успехът на лендинг страницата зависи от редица специфични фактори. Затова, след като
изградите първата си лендинг страница, непрекъснато тествайте нови варианти, докато откриете най-ефективния подход за комуникация с вашите клиенти.