18 Януари 2025, 09:49 Днес (0) | Вчера (3)

Най-отзоваваните автомобили на 2006 година

24 Август 2006 09:23 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Показателен е фактът, че проблемът с изтеглените от пазара автомобили засяга на практика всички класове – от евтиния Civic до солидния Land Rover Range Rover Sport

В борба за потребители и пазарен дял автомобилните концерни предприемат всевъзможни мерки за усъвършенстване на новите си модели, подобряване на качеството им, както и повишаване на сигурността. В същото време в последно време се очертава тенденцията, броят на автомобилите, които се изтеглят от производителите от пазара, да расте паралелно с увеличаването на обемите на производство.
Показателен е и фактът, че проблемът с отзованите автомобили засяга на практика всички класове – от евтиния Civic до солидния Land Rover Range Rover Sport. През тази година палмата на първенството по отзована обратно продукция принадлежи на японския концерн Toyota (ТМ), възприеман до неотдавна с репутацията на производител на качествени автомобили. До началото на август концернът е отзовал общо 418 570 коли заради различни дефекти, сред които най-честата причина са проблеми с двигателя.
Към края на май бяха отзовани други Близо половин милион коли, заради дефект на кормилната уредба.
150 000 леки автомобила марка Toyota (TM), продадени извън пределите на Япония – главно в САЩ и Канада бяха отзовани през юли заради дефект, който може да доведе до изтичане на маслото, макар и съобщения за аварии, причинени от този дефект да не бяха постъпвали.
В САЩ бяха отзовани 34 000 леки автомобила, включително 26 200 от модела Echo и 8 500 – Prius. През миналата година японците отзоваха 750 000 свои пикапи. А през 2006 г. практически целия ред модели от Avalon до Tundra така или иначе мина през отзоваване за ремонт. Аналитици коментират, че ако Toyota не предприеме адекватни действия, то поредицата отзовавания ще окаже крайно негативно влияние върху имиджа на концерна.
През юли друга японска компания - Nissan (NSANY) обяви, че отзовава 96 800 автомобила от моделите Altimas и Sentras, които са заплашени от възпламеняване на двигателя. Дори в пресата беше съобщено за 24 такива случая. General Motors (GM) през май отзова 31 000 коли от модела Chevrolet Corvette, доколкото при сборката се появил проблем, заради който при висока скорост може да се откъсне гюрукът. За късмет преобладаващата част от тези отзовавания стават по инициатива на производителя и не се стига до трагически инциденти. Например – шведската Volvo – подразделение на американската компания Ford Motor (F) – отзова през юни 109 000 високопроходими XC90, след като инженерите на концерна откриха дефект в шарнирните съединения на кормилната уредба.
В САЩ всички случаи на отзоваване на автомобили се следят внимателно от Националното управление за безопасност на движението - NHTSA.
Тази организация поддържа широка база данни за всевъзможни проблеми, с които може да се сблъска потребителят.
Базата данни позволява да се прогнозират проблемите на основата на постъпила по-рано информация, но не дава възможност за провеждането на сравнителен анализ на отделните модели.
Данни за надеждността на автомобилите могат да бъдат намерени при специализираните компании Edmunds.com и J.D. Power.

Отзоваваните автомобили по версията на NHTSA:

*отзовани по различни причини

В резултат на не винаги може да бъде намерена точна информация за отзованите коли на конкретен производител и в пълен обем. Например седмичникът BusinessWeek се опита да сравни броя на отзованите и продадените автомобили, обръщайки се към отраслови аналитици и компаниите, следящи подобни данни. Но да се направи точна статистика се оказва невъзможно, доколкото самите концерни следят продажбите по календарни дати, а данните за отзоваване като модел – например Altima 2006 година, са били продавани още миналата година. Необходимо е да се отбележи и че дефект може да няма във всеки отзован автомобил, но тъй като колите се пускат на партиди, сред тях може да се окажат и дефектни и здрави. Освен това тенденцията да се използват все повече еднакви комплектации агрегати в различни модели може да доведе до ситуацията, когато заради дефект в един агрегат да бъдат отзовавани различни марки и типове автомобили. Например изтеглянето от пазара на 292 000 коли заради дефект на фаровете, произведени в трета страна, засегна марките Honda, Toyota, Ford и Chevrolet. В резултат на това, при избора на модел купувачът ще трябва да се ориентира не само по официалните обзори за тестове, но и независими рейтинги, както и всевъзможна информация по медиите.
 

 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 17 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.9040
GBP 2.4796 2.4887 2.3212
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив