20 Ноември 2024, 13:38 Днес (5) | Вчера (6)

Новите технологии - все по-близки и достъпни

28 Януари 2013 11:34 Емил Димитров, Auto3P по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 28 януари 2013, 11:46
Под лиценза на creativecommons

Функционирането на застрахователна компания без въвеждатето на тези технологии е немислимо

Internet, Digital Camera, 3D, Multimedia, Smartphone, Notebook, Tablet, Cloud, 3G/GPRS, GPS, WiFi, Touch Screen, Bluetooth, Flash Drive, USB, … Като че ли вече няма нужда от превод и обяснение.  Дори и някой да не се сети за някое значение в първия момент, винаги може да се обърне за помощ към детето или внучето си.

Светът около нас се променя и не можем да си представим как сме живели и работили до вчера без мобилен телефон, цифров фотоапарат и постоянна връзка с Интернет. Те вече са част от ежедневието ни и се използват активно в практиката на повечето застрахователни компании. С други технологии предстои да свикнем съвсем скоро.

Мобилни устройства за въвеждане, съхранение и предаване на информация (PDA, Smartphone, Tablet). За някои компании, безвъзвратно е отминало времето, когато данните се въвеждаха на лист хартия и след това, с множество грешки, се пренасяха частично върху електронен носител.

Цифрови фотоапарати (Digital Camera). Едва ли някой вече си спомня лентовите фотоапарати и хартиените снимки. Новата технология спести значителни средства от обработка, съхранение и комуникация на снимков материал.

Софтуер като услуга (SaaS). Въпреки, че все още е рядкост в България, някои застрахователни компании вече са свикнали и оценяват предимствата на този начин на ползване на информационните технологии. От една страна, клиентът е напълно освободен от нуждата да прави обвързваща инвестиция в технически средства, базов софтуер, лицензи, поддръжка. Заплаща толкова, колкото ползва и е свободен да преустанови използването на системата във всеки момент ,без загуби. От друга страна, доставчикът получава стимул, възможност и сериозен натиск да поддържа и развива услугата според изискванията на клиентите и динамиката на пазара.

Изнасяне на грижата и инвестициите за поддържане на масивите от към външни доставчици (Hosting, Outsourcing, Cloud Storage, Cloud Computing, Thin Clients, Virtualization, Clusterization, …). Увеличението на обема, сложността и желаната скорост на обработка на данните налагат непрекъснато увеличаване на изчислителната мощ и пространството за съхранение на данни. За повечето компании е немислимо, а и неефективно да осигуряват необходимите ресурси, без използването на тези технологии.

Извличане, трансформиране и комплектоване на данните от различни източници на едно логическо място, с цел анализ на информацията и вземане на информирани управленски решения (Datawarehousing, OLAP, Business Intelligence). След като вече повечето компании раполагат с достатъчно натрупани данни в електронен вид, нарастна и нужата им от средства, с които да извличат полезна информация. В развитите икономики функционирането на застрахователна компания без въвеждатето на тези технологии е немислимо.

Сравняване на дигитални триизмерни модели на обекти, за да се открият и измерят увреждания. Тази технология е скъпа, но при съвременните темпове на развитие на 3D устройствата, скоро ще се появят достъпни приложения, чрез които част от човешкия труд при опис и оценка на увреждания, ще се изпълнява от безпристрастни електронни триизмерни скенери.

Електронни маркери (NFC, RFID), чрез които автомобилите се обозначават, когато преминават в близост до определени датчици. Тази технология прави възможни услуги като заплащане на  магистрални такси в движение, разпознаване и персонално посрещане на клиент,  маркиране и разпознаване на определени части на автомобила, с цел безопасност и превенция на кражби и застрахователни измами.

Телеметрични “черни кутии” в автомобилите, които отчитат местоположението и скоростта на обекта, моментното състояние на определени технически параметри, стила на шофиране на водача, евентуално настъпване на ПТП, авария и др. Това множество от технологични нововъведения, ще повлияе значително върху застрахователния пазар и затова заслужава особено внимание. Поставянето на телеметрични устройства в автомобилите (GPS, GPRS, i-Button, eCall) може да се използва далеч не само за нуждите на охраната на собствеността и сигурността на водача. Данните за начина на ползване на автомобила и поведението на водача имат пряко отношение към риска, а от там - и към цената на застрахователната полица. През последните десетина години, първо  в САЩ, а напоследък и във Великобритания, Италия, Австрия и други страни, все по-широко се използват полици от типа Pay As You Drive (PAYD) и Pay How You Drive (PHYD). Казано на български - полици на километър и полици, при които се отчита мястото, времето, стила на шофиране и др. Броят на застрахованите по този начин автомобили в Европа е над 2 милиона, а очакванията са за увеличение 50  пъти до края на десетилетието.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8535
GBP 2.4796 2.4887 2.3406
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив