Към момента едва 20% от моряците са застраховани
Високото ниво на заразяване с последния щам Делта на коронавируса, както и ниските нива на ваксиниране в ключови страни могат да доведат до недостиг на морски екипажи в целия свят, както и до свръхнатоварване на членовете на сформираните екипажи, а оттам – до риск ок загуба за морските презастрахователи. Това показват анализи на компанията PCS. Морските презастрахователи трябва да следят за потенциалните последици за риска, тъй като COVID-19 отново се оказва заплаха за устойчивостта на веригата на доставките. Само няколко страни в света са основни доставчици на кадри за пазара на труда при морските превози и този риск на концентрацията означава, че ръстът на симптоматическите инфекции или смъртност може да има сериозни последици за морския сектор и веригата на доставки като цяло, отбеляза PCS. Данните сочат, че едва 20% от моряците са застраховани, което е доста нисък показател на фона на регионалните целеви показатели на развитите пазари, достигащи около 67%. Почти 200 хиляди души се оказаха засегнати при най-силното въздействие на предходния коронавирусен щам в морския сектор и макар че броят на екипажите, останали на сушата заради COVID-19, беше половината от това число, новият щам Делта може да влоши ситуацията, чийто изход никой не може да прогнозира. Икономическите последици от недостиг на екипажи вече се усещат в компаниите и крайните потребители – от увеличение стойността на доставките до по-високи цени на стоките. Отчасти това просто се пише на разходите на екипажа, отбелязва PCS. За глобалната индустрия на презастраховането пазарите, свързани с наемането на екипажи, могат да бъдат много по-високи.