Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света харчат повече от всякога по време на определяния като най-романтичен ден в годината – 14 февруари. Емоционалното харчене на хората бележи ръст от 49%, сочи годишното проучване Mastercard Love Index, което представя данни от анализа на разплащателните трансакции за последните три години. Макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на Св. Валентин, бележат ръст от 37%.
По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13-ти февруари акумулира 47,7 милиона от трансакциите през последните три години.
Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014 година.
"Макар през последните няколко години да казваме "обичам те" по различни начини, да засвидетелстваш чувствата си към някого на 14-ти февруари е по-популярно от всякога.
Проучването Mastercard Love Index подчертава ключови глобални и регионални тенденции с цел да предложи на търговците безценна информация за това как потребителите искат да прекарат най-романтичния
ден в годината”, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.
Проучването, което изследва потребителското поведение на повече от 200 територии по света, отличава няколко други покупателни тенденции.
Личното отношение продължава да бъде от значение
Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече
от 2014-та до 2016 година. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.
Азиатско-тихоокеански регион
Хората харчат повечето от средствата си за хотели/ мотели за Св. Валентин – 37%, което е 33% ръст от 2014 година. 85% от покупките се правят на Св. Валентин лично, но въпреки това онлайн
пазаруването се е увеличило с 81% през последните три години.
Канада
Хората избират да харчат повечето средства за ресторанти и хранене навън на Св. Валентин – 34%. 59% от харченията се извършват лично (най-ниският процент на фона на всички региони).
Европа
Повечето от харчовете по време на Св. Валентин са за хотели/ мотели – 35%, което бележи 50% ръст за три години. В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19%
от покупките за Св. Валентин се извършват през сайтове за електронна търговия. Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години.
Латинска Америка
Онлайн пазаруването бележи най-висок ръст – 250% за три години. Отбелязва се ръст и в покупките на цветя, където се наблюдава огромно увеличение от 271% между 2014-2016 г.
Отчита се и най-голям ръст при разходите за бижута – с 66% повече.
САЩ
Американците обичат да харчат за храна, 44% от харчовете са за ресторанти, а това отбелязва най-големия ръст за всички региони от 2014 година – със 130% повече. 90% от покупките се извършват
лично. Харченето за хотели/ мотели на Св. Валентин също отбелязва ръст от 57% през последните три години.
Близкият изток
По-голямата част от бюджета за Св. Валентин се предвижда за хотели/ мотели (43%), следвани от покупките на бижута (22%). Три четвърти от покупките (75%) се извършват лично. Също се отбелязва ръст в
продажбите на цветя – с 22% повече през последните три години.