19 Април 2024, 02:33 Днес (0) | Вчера (11)

По-малко от половината служители у нас доволни от признанието в компанията

12 Май 2014 10:47 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Албена Алексиева
A+ A-
Последна редакция: 12 май 2014, 11:00

Най-големи разминавания има при допълнителните придобивки и възможностите за кариерно развитие

79% от топ мениджърите в компаниите са доволни от допълнителните придобивки, които работодателят им предоставя – застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. При служителите този процент на удовлетвореност е едва 46 на сто.
Това сочат резултатите от международното проучване на Aon Hewitt "Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г. Всяка от групите споделя до колко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора.
Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%.

26157

Най-големи бюджети за допълнителни придобивки се планират в секторите високи технологии и аутсорсинг.
Разминаването по отношение на удовлетвореността от придобивките алармира за недостатъчно целесъобразно планиране, реализиране и комуникиране със служителите. Това означава, че изразходването на бюджетите за придобивки може да се оптимизира значително с подходящо проучване на мнението на служителите, характеристиките на доставчиците и ефективна комуникация към служителите.
При показателя кариерни възможности 68% от топ мениджърите смятат, че компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, а само 39% от служителите твърдят, че кариерните възможности в компанията, в която работят, са добри.

26160

При критерия признание близо 70% от топ мениджърите твърдят, че служителите им получават подобаващо признание за свършената работа. Разминаването с гледната точка на служителите е показателно за това каква част от тях всъщност се чувстват като най-ценния актив на компанията, в която работят – 43%.
Показателят ценене на хората сочи, че 69% от топ мениджърите твърдят, че се отнасят към служителите си като към най-ценния актив в компанията. От друга страна само 41% от служителите смятат, че топ мениджърите се отнасят към тях като към най-ценния актив.
При показателя обучение и развитие 72% от топ мениджърите считат, че компанията им предоставя необходимите възможности за обучение и развитие, за да се развиват успешно в рамките на организацията, докато само 52% от служителите подкрепят това твърдение.

26158

Запитани, топ мениджърите в България са най-удовлетворени от работните задачи, които вършат всеки ден (84%), чувството на удовлетвореност от добре свършената работа (82%) и физическата работна среда (84%).
От друга страна, факторите, които получават най-голяма удовлетвореност на служителите са: отношенията с преките ръководители (62%), отношенията с колегите (63%) и физическата работна среда (65%).
Излизайки извън рамките на България, ситуацията в Европа е идентична и както топ мениджърите, така и служителите в България следват тенденциите в региона.
Мениджмънт екипите в ЦИЕ оценят най-високо работните задачи, които вършат всеки ден (83%), чувството на удовлетвореност от добре свършената работа (81%) и физическата работна среда (89%). От своя страна, служителите в региона също са най-удовлетворени от отношенията с преките ръководители (62%), отношенията с колегите (64%) и физическата работна среда (68%).
Aon Hewitt провежда проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 11 други европейски държави от региона на Централна и Източна Европа.
26159

Според утвърдената методология на Aon Hewitt зоните, в които се разпределят компаниите, са следните:
Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на човешките ресурси.
Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха на компанията. Препоръчително е тези организации да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.

Към момента Aon Hewitt разполага с най-всеобхватната и мащабна база данни на служителски мнения в страната.
За 7 години са изследвани общо около 400 компании от най-разнообразни сектори на икономиката.
Компанията разполага с база данни с над 70 000 мнения на служители и 1600 мнения на топ мениджъри. Aon Hewitt предлага консултантски услуги в България основно в следните сфери: повишаване на удовлетвореността и ангажираността на служителите, създаване на устойчива фирмена култура, повишаване конкурентоспособността на бизнеса.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 18 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8385
GBP 2.4796 2.4887 2.2902
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив