24 Април 2024, 04:36 Днес (0) | Вчера (6)

Разходите за застраховане на корабите в Черно море надвишават тези за наемане на съдовете

11 Април 2022 10:07 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 11 април 2022, 11:37

Lloyd's Market Association добави водите на Русия към своя списък с най-рискови области

Разходите за застраховане на търговски кораби, плаващи до пристанища в Черно море, излязоха извън контрол, превръщайки се в огромна потенциална пречка за движението на руски товари от региона, алармират Ан Кох и Аларик Найтингейл от Bloomberg. Застрахователните компании таксуват до 10% от стойността на корпуса като актив за това, което се нарича допълнителна премия за военен риск, по данни на четирима участници на пазара. Това означава, че  момента застраховката вероятно надвишава разходите за наемане на самия кораб. Петгодишен танкер на стойност 50 милиона долара, който тегли стандартен руски товар от 1 милион барела, ще се нуждае от 5 милиона долара само като застрахователни премии, или около 1,5 милиона долара над разходите за наемане на превозвача. Основната загриженост на застрахователите е повреда на плавателните съдове или от ракетна атака, или от евентуални мини. Най-малко пет кораба бяха взривени от началото на военните действия. Месец по-късно бе открита мина около Босфора в Турция – жизненоважен морски коридор за всеки превозвач, влизащ или излизащ от Черно море.
Отчита се значителен спад  на компаниите, които застраховат, а тези, което все още предлагат полици на пазара, са увеличили цените. Като цяло текущите цени в момента са неустойчиви за клиентите. Така покачването на застрахователните премии е още един разход за всяка компания, която иска да превози нещо до или от пристанища в региона. Цената на наемането на кораб също е определена като "екстремна". Според Bloomberg, в момента наемене на танкер, който да превози 1 милион барела товар до Италия от руското черноморско пристанище Новоросийск струва около 3,5 милиона долара, в сравнение с по-малко от 700 000 долара по-рано тази година.
Освен заплахата от повреда на кораба, съществуват и други рискове, като например конфискуване на корабите и от страна на руските, и от страна на украинските военноморски сили за цели, свързани с националната сигурност. Ако политически причини задържат превозвачите между 6 месеца и 1 година, това на практика означава обявяване на кораба за пълна загуба, което ще позволи на собственика му да възстанови пълната стойност на корпуса, посочват наблюдатели.
Lloyd's Market Association добави водите на Русия към своя списък с най-рискови области. Това вероятно означава, че застрахователите ще начисляват допълнителни премии за повече руски пристанища през следващите седмици.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8359
GBP 2.4796 2.4887 2.2843
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив