16 Април 2024, 12:01 Днес (5) | Вчера (10)

Служителите над 55 г. у нас - най-ангажирани към работодателя си

27 Февруари 2014 10:35 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 27 февруари 2014, 10:41

Най-трудно се управлява Y-поколението, а X-поколението разчита на себе си

Най-трудно се управлява ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y) – това сочат данни от международно проучване на Aon Hewitt "Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г.  Представителите на това поколение са израснали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности.  За поколението Y определящи и най-важни са няколко основни фактора в компанията: кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси. 

Най-ангажирани не само в България, но и в страните от Централна и източна Европа са служителите над 55 годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946 – 1964).
Класацията по ангажираност за тази част на Европа се води от българските и румънските служители в тази възрастова група. Като основни фактори за удовлетвореност това поколение посочва кариерните възможности, комуникацията, управление на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си. 
Представителите на това поколение са в най-голяма степен "отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965 – 1978) основно разчитат на себе си.

24413

При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%.

Aon Hewitt стартира проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 11 други Европейски държави от региона на Централна и източна Европа.

Методологията на Aon Hewitt разпределя компаниите в няколко зони:

  • Деструктивна: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на ЧР.
  • Неутрална: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
  • Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.


За 7 години са изследвани общо около 400 компании от най-разнообразни сектори на икономиката. Взети са предвид мненията на над 70 000 служители и 1600 топ мениджъри.

24412

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8361
GBP 2.4796 2.4887 2.2895
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив