Макар че произхожда от САЩ, през последните години Черният петък (Black Friday) се налага с бързи темпове в редица страни по света и България не прави изключение. Първият петък, следващ
американския празник Ден на благодарността, традиционно е свързан с началото на пазаруването преди Коледно – новогодишните празници. Търговските вериги и онлайн магазините по традиция предлагат
огромни отстъпки и пазят за този ден някои от най-изгодните си оферти. Ако при първите обаче това се изразява в огромни опашки, то при вторите може да доведе до срив на сайтовете, поради
неочаквания ръст в посещаемостта. Най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ споделя няколко съвета, които могат да бъдат от ключово значение за онлайн търговците за посрещане на
нарасналия интерес по време на Черния петък.
Какво да очакваме?
Създайте си максимално реалистични очаквания за посещаемостта. Колко е нормалната посещаемост на сайта ви? Какви допълнителни рекламни бюджети ще бъдат изхарчени преди Черния петък? Какви продукти
ще има на промоция и с какви отстъпки? Какви комуникационни канали ще използвате и как аудиторията в тях може да се проследява? Бъдете в постоянна комуникация с маркетинг отдела и се опитайте да
прогнозирате максимално точно очаквания ръст на потребителите.
Подходящо хостинг решение
Поинтересувайте се за каква посещаемост приблизително е подходяща хостинг услугата, която използвате в момента и помислете дали не е по-добре да преминете на друг план или друго хостинг решение.
Важно уточнение е, че в случая става въпрос за броя зареждания на страници, а не броя на реалните посещения*.
Друг важен показател при работата на сайта е използваното от него процесорно време. След като проследите как се променя то в нормални дни и в дни, в които реализирате повече продажби, можете да
прецените коя услуга ще е подходяща, за да посрещне натоварването през Черния петък.
Осигурете си навреме правилната услуга, за да бъде вашият магазин онлайн по време на голямото пазаруване и да посрещне всеки един посетител.
Полезни оптимизации
Можете да оптимизирате вашия онлайн магазин и да го ускорите като оптимизирате SQL заявките в базата на сайта, активирате модул за оптимизиране на PHP кода (като APC, Opcache или eAccelerator),
активирате новата версия 7 на езика PHP, активирате някоя от кеширащите технологии Memcached или Redis, както и система за ускоряване тип web accelerator като SuperCache. Добра идея е също да
активирате сигурна HTTPS връзка на своя сайт, която ще позволи неговите посетители да се свързват чрез по-новия и по-бърз протокол HTTP/2. Най-добре е всички оптимизации да бъдат направени от
разработчика на магазина, който най-добре познава системата и нейните специфики.
От компанията напомнят, че най-важното е да не отлагате оптимизациите и подготовката за последния момент и да гарантирате безотказната работа на вашия магазин както по време на Черния петък, така и
за предстоящите коледни и новогодишни празници.
*Един посетител на Вашия сайт може да направи множество посещения, едно посещение може да се състои от много страници, а една страница може да генерира множество хитове.