28 Март 2024, 18:31 Днес (11) | Вчера (12)

Как Dynatrace подпомага дигитализацията на застрахователите

30 Март 2022 10:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 30 март 2022, 10:19

Разговор с г-н Милен Куцакис, старши консултант в Сървис Центрикс ООД

Г-н Куцакис, какви са съвременните методи за развиване и разработка на уеб порталите на застрахователните компании?
Трансформацията и преминаването към дигиталния свят на застрахователните компании преминава през различни етапи. Някои компании избират да "построят" техни собствени портали и софтуерни приложения, а други избират да приобщят вече разработени платформи , които впоследствие биват адаптирани към нуждите на съответната компания. Важно е порталите да бъдат адаптивни към клиентите и да могат да предоставят всички необходими функционалности изисквани от бизнеса. Важни условия за потребителите са да могат да попълват и входират различни видове застрахователни полици, да могат да заплащат директно сметките по тях, също така да променят детайли по полиците или да входират застрахователни щети.

Какви са целите на ИТ отделите в застрахователните компании?
Основната цел на ИТ е да се предоставят всички необходими услуги на потребителите и да изпълнят исканията на бизнеса за нови функционалности. За да се получи това, ИТ екипът наблюдава инфраструктурата в компанията, приложния софтуер и следи как потребителите работят с уеб портала на застрахователната компания. Бизнес екипите също наблюдават предоставяните услуги, търсят начини за подобрение и предоставяне на нови услуги. За да може да постигне това, бизнес екипът разчита на инструменти за анализиране на уеб услугите, предоставяни на крайния потребител.  Традиционно ИТ екипът и инструментите за анализиране на уеб услугите показват различни данни и обикновено информация за проблеми в приложенията не е налична. Това ограничава възможностите за подобряване и коректен обмен на информация между различните отдели/екипи.

По какъв начин Dynatrace помага на застрахователните компании в развитието на техните портали и услуги?
Dynatrace показва детайлна информация за използването на порталите от крайния потребител, като по този начин свързва бизнес екипа, разработчиците на различни приложения и ИТ екипите. За ИТ специалистите показва в реално време потребителския опит с портала и евентуалните проблеми с неговото използване. Също така предоставя критична информация за начина на използване, времето на натоварване, което помага на бизнес екипите да вземат информирано решение за развитието на услугите си. С предоставената информация бизнес екипите могат да видят дали потребителите активно използват предоставените услуги, както и кои части на портала не са достъпни за потребителите и дали е необходимо те да се подобрят и в каква посока. Информацията може да се предостави на софтуерните разработчици на приложенията и те по-бързо могат да подобрят предлаганата услуга. Тази информация помага и за дефинирането на евентуални проблеми, било то от циклично натоварване в определени времеви периоди (часове от деня, ден от седмицата/месеца или период от годината) или от друго естество. Тези данни помагат за разрешаване на проблемите, максимално бързо.

Какви са възможностите на Dynatrace в реална среда?
Dynatrace има възможност да покаже графично чрез изготвяне на различни дашборди детайлна информация за наблюдаваните приложения. В един дашборд - изкуственият интелект на Dynatrace може да ни покаже всички отправени заявки към приложението, може да ни покаже всички неуспешни заявки и да ни направи отчет за работоспособността на услугите. На база на тази информация, може да направим детайлна проверка на ниво софтуерен код къде какви проблеми се срещат и те да бъдат отстранени.
Пример: В наблюдавана среда, която работи без проблеми, се пуска нова версия на услугата, включващa различни подобрения. Dynatrace ни информира за проблем, че множество заявки не са успешно завършени. След проверка на мониторинг екипа се оказва, че има множество JavaScript грешки в определен софтуерен модул. Мониторинг екипът има възможност да види къде точно се срещат тези грешки и при какви условия се получават. Тази информация бива предадена на софтуерните разработчици и грешките биват отстранени без излишна загуба на време, без да гадаем къде е възникнал проблемът и кой екип носи отговорност за неговото отстраняване.

В кои случаи най-често клиентите решават да внедрят Dynatrace?
В случаите когато клиента има проблеми с критични приложения, които не е успял да отстрани с месеци и нашата демонстрация в реална среда с Dynatrace му покаже къде точно са проблемите му и какво е необходимо да се направи за тяхното отстраняване.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив