03 Декември 2024, 18:42 Днес (1) | Вчера (5)

Най-голямото предизвикателство пред застрахователните брокери е дигитализирането на бизнеса

12 Ноември 2020 09:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 13 ноември 2020, 16:56

Господин Поповянски, Вие сте новоизбраният председател на Асоциацията на застрахователните брокери в България, за което ИНСМАРКЕТ писа. Ще Ви помоля да се представите с няколко думи за нашите читатели.
Аз съм Георги Поповянски, собственик и управител на застрахователен брокер Нетинс Иншурънс Брокерс. Завършил съм Магистърска степен "Застраховане и социално дело" в УНСС и вече над 10 години съм отдаден да работя и развивам застрахователния пазар в България.

Поемате ръководството на браншовата организация в труден, но и интересен за бизнеса момент. Каква е моментната снимка на пазара на застрахователното брокерство у нас?
Да, така е! Пред нас, застрахователните брокери стои голямо предизвикателство – да се справим с пандемията СOVID-19 и да се адаптираме бързо към дигиталните процеси, които ще настъпят по-бързо от очакваното. Сигурен съм, че в тази трудна за всички ситуация ще има много възможности за преструктуриране на бизнеса и адаптиране към новите стандарти и изисквания, които се налагат на пазара. Нормално е в момента да има скованост и обърканост в действията, защото все още нищо не е ясно, но аз вярвам, че най-интересното тепърва предстои.

Очевидно СOVID-19 промени живота и бизнеса. Как застрахователните посредници посрещнаха и как се справят в новите условия? Как пандемията прекрои условията в застрахователно посредничество?
Предимството на застрахователния бизнес и в частност посредничеството е, че позволява да се обслужват клиенти от разстояние и практиката показва, че до голяма степен работата от "хоум офис" не нарушава работния процес, а по-скоро ни помогна бързо да се приспособим към обстановката и по този начин да оптимизираме разходите. Вече все по-често срещите с клиентите протичат онлайн, интервюта за работа също и това неминуемо пести ценно време и ресурс.

Кои основни предизвикателства и най-важни проблеми пред бранша бихте откроили? Какъв е обозримият срок за тяхното разрешаване?
Най-голямото предизвикателство е дигитализирането на бизнеса, което ще включи и отпадането на стикера, дори и пазарът да не е напълно готов за това в обозримо бъдеще това ще стане.

Какви са основните цели за работа пред Вас като председател на сдружението?
Основна цел на асоциацията е да подпомага и утвърждава застрахователното брокерство в България. Усилията ще са насочени предимно към подпомагане на нашите членове при осъществяване на дейността им като брокери, както и да се повишава, развива и поддържа професионалната квалификация на брокерите. Постигането на тези цели ще доведе до утвърждаване престижа на професията на застрахователния брокер, към което приоритетно се стремим.
Повишаването на застрахователната култура на клиентите е дългосрочна цел, която ще утвърждаваме и занапред. Не трябва да забравяме, че застраховането е в основата на финансова стабилност за всеки бизнес и всяко лице и пред нас стои тази възможност да бъдем по - достъпни и да образоваме крайния клиент. Също така бих отбелязал, че въвеждането и спазването на етични правила в бизнеса ще доприне за благоприятното развитие на пазара. Справянето с нелоялната конкуренция е предизвикателство, което в трудни време се изостря. Не на последно място пред нас стои и възможността да продължаваме да изграждаме лоялни партньорси отношения със застрахователните компании, защото и двете страни разчитаме един на друг.

Каква е прогнозата Ви за развитието на брокерския бизнес за 2020 г.?
Годината все още не е отминала и, както се казва, "пилците се броят наесен" , т.е. до края на годината има по-малко от два месеца, но нека не забравяме, че за доста колеги това са най-продуктивните месеци. Вярвам, че повечето застрахователни брокери са успели да адаптират работния процес към променящата се среда и с общи усилия ще се справим и с това.

Каква е посоката на развитие на брокерската професия в близките, примерно, 5 години?
Мисля, че повечето застрахователни брокери е добре да започнат да се специализират, защото до 5 години най-вероятно голяма част от застрахователните продукти в ритейла ще се сключват изцяло от разстояние и само тези, които са най-добре подготвени и имат знания и умения необходими да предоставят по-сложни застрахователни продукти ще се развиват.

Има ли място за нови застрахователни продукти и ако да – за какви?
Да, пазарът е доста динамичен, има много предизвикателства не само пред застрахователните брокери, а и пред застрахователните компании; клиентите са все по взискателни, търсенето започва да става все по комплексно, търсят се решения, които да бъдат по всеобхватни, с разширени покрития, по-високи лимити на отговорност и т.н. Виждам промени в отговорностите, киберсигурността и др. области.

Бихте ли направил профил на съвременния български застрахователен брокер?
Както вече споменах, виждам тясно специализирани брокери, които имат много възможности и задължения. Вече няколко застрахователни компании ни делегират заснемане на автомобили при сключване на полица, възможно е да имаме възможност да снимаме автомобили и при щети, а защо не ние, застрахователните брокери да договаряме услугата и към сервизи. По този начин ще може да предоставяме отлично обслужване на клиента, а застрахователната компания ще упражнява само контрол на качеството.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 03 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8614
GBP 2.4796 2.4887 2.3593
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив